niedziela, 2 grudnia 2018

Ewa Cielesz Ćma



Data wydania: 24-10-2018
Wydawnictwo:Axis Mundi
Ilość stron: 451
ISBN: 0788364980725

127/2018

" To chyba nie jest ważne, ile czasu kogoś znamy. Ważne jest, na jak długo zamieszkał w naszym sercu. Możemy pielęgnować wspomnienia lub drzeć je na strzępy. A to, czy posłusznie odejdą, czy będą wracać, złośliwie szczerząc zęby, zależy nie tylko od nas samych, lecz od ludzi, którzy nas otaczają."

Ewa Cielesz znana mi jest z jej poprzednich publikacji i jak tylko oczywiście zobaczyłam pierwszą część najnowszej trylogii to wiedziałam, że muszę przeczytać jak najszybciej. I wiecie co?? Było warto rzucić w kąt rozpoczęte książki, bo ta książka na długo zapada w pamięci. Żałuję tylko, że na kolejne tomy trzeba czekać, bo jestem bardzo ciekawa jak potoczą się losy Anity i jej niewidomego męża Michała. Tym bardziej, że autorka zostawiła nas w takim miejscu, że dla pary naszych bohaterów idzie nowe. Ale może tak po kolei ?:)
Główna bohaterka to Anita, którą poznajemy w tragicznym momencie jej życia. Anita ma siedemnaście lat, odkryła, że jest w ciąży i matka właśnie wyrzuciła ją z domu, bo co ludzie powiedzą na ciążę niezamężnej nastolatki? Anita znajduje schronienie u ciotki we Wrocławiu. Siostra jej matki to wyjątkowo oschła kobieta, ale pomaga naszej nastolatce, wyciągnęła do niej pomocną dłoń, nie ocenia i nie potępia. W tej swojej dobroci nawet aranżuje małżeństwo z człowiekiem o wiele starszym od Anity, ale na stanowisku i ustawionym. Czy można żyć z kimś tylko dlatego, że nam niczego nie brakuje? bez uczucia? bez miłości? Anita ma trudny orzech do zgryzienia.
Żeby zarobić na utrzymanie swoje i nienarodzonego dziecko Anita podejmuje się opieki nad starszą panią, która zamieszkuje słynny wrocławski trójkąt. Tam poznaje szemrane towarzystwo, które żyje tylko od flaszki do flaszki, od jednej zadymy di drugiej. dziewczyna jest spragniona towarzystwa rówieśników, a młodzi ludzie nigdy jej krzywdy nie wyrządzili. Wśród nich jest Wilk, który fascynuje Anitę. Kogo wybierze, czy ustawionego i zapewniającego jej stabilizację mężczyznę czy tajemniczego Wilka, a może znowu przypadek sprawi, że pozna kogoś innego? Nie będę Wam zdradzać szczegółów, bo nie mam prawa odbierać nikomu przyjemności czytania.
Powiem Wam jednak, że najnowsza powieść Pani Ewy to prawdziwa uczta dla duszy. To powieść, którą czyta się z zapartym tchem i nie idzie się od niej oderwać. To jedna z tych powieści, które na długo zapadają w pamięci. To cudna historia o poszukiwaniu równowagi i swojego miejsca na ziemi. To książka o wyborach, decyzjach i ich konsekwencjach.
Autorka z precyzją malarza przedstawiła szarą i burą rzeczywistość lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych, gdzie królowały Pewexy, gdzie ogłoszono stan wojenny, a ludzie wylegli na ulicę aby walczyć o swoją godność i lepsze jutro dla swoich dzieci.
Polubiłam Anitę chociaż na początku miedzy nami chemii nie było, ale z każda przeczytaną strona moja sympatia dla tej dziewczyny rosła. To silna i wartościowa dziewczyna, która pomimo ciąży nie poddała się i mimo kłód jakie życie ciągle rzucało jej pod nogi, zapewniła normalne życie sobie i swojej córce. Skończyła szkołę, zdała maturę i nie bała się żadnej pracy.
Ewa Cielesz po raz kolejny udowodniła, że warto czekać na jej książki, a jej piękny styl sprawia, że znajdujemy się w samym środku wydarzeń, nie czytamy biernie przerzucając strony po stronie, ale znajdujemy się w samym środku zdarzeń.
Czekam na kolejne części i pozostaje mi mieć tylko nadzieję, że będę umiała się uzbroić w cierpliwość, a Pani Ewa nie każe mi długo czekać na drugą część Pochyłego nieba.


Moja ocena 10/10


Za możliwość przeczytania książki bardzo serdecznie dziękuję Wydawnictwu Axis Mundi.

8 komentarzy:

  1. Bardzo cieszy mnie Twoja tak wysoka ocena tej książki, ponieważ niedawno wzbogaciła ona również moją biblioteczkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo książka jest rewelacyjna i aż zazdroszczę,że jeszcze przed Tobą

      Usuń
  2. Super recenzja. Dzięki. Książka w moich planach zakupowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło i jestem przekonana,że nie będzie Pani żałować

      Usuń
  3. Przeczytalam! Czekam z niecierpliwoscia na recenzje kolejnej czescii. 😊

    OdpowiedzUsuń