piątek, 28 grudnia 2018

Pod świątecznym niebem Adrianna Rak, Dominika Smoleń i inni



Data wydania: 06-12-2018
Wydawnictwo: WasPos
Ilość stron:296
ISBN: 9788366070360

137/2018

"Święta są jedną z nielicznych okazji, kiedy ważne rzeczy gromadzą nas w jednym punkcie, dając możliwość zatrzymania się choć na chwilę. Zastygnięcia w bezruchu dla codzienności..."

Święta, święta i po świętach, a ja mam jeszcze recenzję świątecznej książki, którą sobie poczytywałam przez ten magiczny właśnie czas. Idealnie trafiłam w punkt:) bo i okładka magiczna, i tematyka, że już o okresie nie wspomnę. Jedyne co nie przypominało świąt to pogoda za oknem, która była listopadowa, a nie grudniowa. Choć to akurat zupełnie nie przeszkadzało w czytaniu:)
Ja w zasadzie nie jestem miłośniczką opowiadań, bo są dla mnie za krótkie. ( tak nie lubię, a wszystkie czytam, nie ma to jak kobieca konsekwencja)
Wydawnictwo WasPos na Mikołajki wydało zbór świątecznych opowiadań i jak na ten magiczny czas przystało cała gaża autorek została przekazana na cele charytatywne. To piękny i wzruszający gest, który zapewne wielu z Was zachęci do kupna książki, bo to takie niecodzienne wydarzenie. Ja przynajmniej się  z nim nie spotkałam A swoją drogą czy to nie jest jakiś fenomen świąt, że ludzie w tym okresie łagodnieją i stają się bardziej otwarci na drugiego człowieka, a już szczególnie na tych, którzy tej pomocy potrzebują. Można tylko żałować, że ten magiczny czas trwa tak krótko, a potem wszystko wraca na swoje tory:( ale musimy pamiętać, że dobro powróci wcześniej czy później i nie można być egoistycznie zapatrzonym w czubek własnego nosa i tylko w swoje potrzeby.
Dwanaście świątecznych opowiadań napisanych przez dwanaście polskich autorek.Różna tematyka i zupełnie odmienny styl, ale to czytało się świetnie. Z tych dwunastu pań znam trzy, a mianowicie Małgorzatę Manelską, Adrianę Rak i Anetę Grabowską. Znam to może za dużo powiedziane, ale miałam okazję czytać książki tych trzech właśnie Pań

https://rudabiblioteczka.blogspot.com/2018/05/aneta-grabowska-tu-i-teraz.html

 https://rudabiblioteczka.blogspot.com/2018/07/magorzata-manelska-zapach-mazur.html

https://rudabiblioteczka.blogspot.com/2018/07/adriana-rak-uwikani.html

i wszystkie trzy książki bardzo mi się podobały, więc miło było powrócić do ich bohaterów i sprawdzić jak potoczyły się ich losy, jak spędzają święta i czy zaszły u nich duże zmiany.
Każde z dwunastu opowiadań ma w sobie coś. Na tyle coś, że z przyjemnością zapoznam się z twórczością pozostałych Pań.
Jeśli lubicie krótkie formy literackie to jest to pozycja dla Was, jeśli lubicie twórczość polskich autorów to jest to pozycja dla Was, jeśli kochacie święta to jest to pozycja dla Was. Ja przeczytałam i muszę przyznać, że bardzo mi się podobało. Mam tylko jedno ale :((  moja lista książek do przeczytania znowu się wydłużyła, bo niektóre nazwiska są dla mnie zupełną nowością i oczywiście koniecznie muszę poznać twórczość nieznanych mi Pań.


Moja ocena 8/10


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu WasPos.

2 komentarze:

  1. Nadal czekam na swój egzemplarz tej książki, więc mam nadzieję, że dojdzie i uda mi się ją przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń