poniedziałek, 3 grudnia 2018

Katarzyna Janus Światło kryje się w mroku


Data wydania: 25-11-2018
Wydawnictwo: Wydawnictwo Białe Pióro Literackie
Ilość stron: 328
ISBN: 9788366004252

128/2018

" To przeszłość. Nie wracaj do niej.Żyj dniem dzisiejszym. Ciesz się miłością i nie zastanawiaj się kiedy się skończy. Może nigdy, a może prędzej niż myślimy. Ale teraz jesteśmy szczęśliwi. Jak nigdy dotąd".


Jakiś czas temu Pani Agnieszka z Wydawnictwa Białe Pióro Literackie zaproponowała mi objęcie patronatem najnowszą książkę Katarzyny Janus Światło kryje się w mroku. Nie zastanawiałam się nawet pięć minut, bo lubię i cenię twórczość Pani Katarzyny i chociaż nie wiedziałam o czym jest książka i miałam okazję przeczytać ją jakiś miesiąc temu to do dzisiaj siedzi mi w głowie i powiem szczerze, że jestem dumna z tego patronatu. Po pierwsze to mój pierwszy patronat, a po drugie to książka, którą czyta się z wypiekami na twarzy, zapomina się o całym świecie i pewnie gdybym miała w zwyczaju obgryzać paznokcie to... :)




A to na dowód, że nie jestem gołosłowna:) jak pięknie prezentuje się moja skromna Biblioteczka u Rudej. Musiałam Wam pokazać tył okładki, bo jestem przeszczęśliwa i uśmiech nie schodzi mi z twarzy.
O czym jest Światło kryje się w mroku?? Za dużo Wam nie zdradzę, bo na moim Facebooku właśnie trwa konkurs, w którym do wygrania jest jeden egzemplarz książki, a po drogi nie będę odbierać Wam frajdy  z czytania "mojego" Światła.
Lara to dojrzała kobieta, która zdawałoby się, że najlepsze lata swojego życia ma za sobą. Ma 55 lat, dorosłe córki i wnuka. Pewnego razu postanawia wyjechać nad morze, aby złapać oddech i nabrać dystansu do świata. Jest zmęczona pracą i chociaż kolejne samotne wakacje nie są szczytem jej marzeń to ciągle ma nadzieję..
" Niby chciała odpocząć. Po raz trzeci z rzędu spędzała samotne wakacje nad Bałtykiem. To był jej wybór. Niby chciała odpocząć,ale cały czas  miała jednak nadzieję, że spotka ją coś wyjątkowego. A tu nic. Stale nic!".
Czy dojrzała kobieta ma prawo do szczęścia czy już do końca swoich dni skazana jest na samotność? Kto powiedział, że miłość jest tylko dla młodych? Czy tak mówi jakiś niepisany kodeks?
Mamy i Igora, przystojnego czterdziestolatka, który po rozwodzie zmuszony jest do spłaty ogromnego kredytu, który zaciągnęli razem z żoną. Igor swój urlop spędza pracując jako ratownik na nadbałtyckiej plaży, bo wiadomo, że w jego przypadku każdy grosz się przyda. Poraniony przez życie mężczyzna ani myśli o kobietach. Była żona tak obrzydziła mu płeć przeciwną, że nie ma zamiaru wchodzić w kolejne związki.
Wszystko to do czasu. Do czasu aż los przypadkowo splata losy Lary i Igora. Mężczyzna zostaje dotkliwie pobity na plaży przez bandę chuliganów czego świadkiem była Lara.To ona udzieliła mu pomocy i pomogła dotrzeć na pogotowie.
Przypadkowe spotkanie i splot okoliczności  sprawiły, że drogi naszych bohaterów po raz kolejny krzyżują się,ale tym razem w Poznaniu, gdzie jak się okazuje oboje mieszkają.Czy dane im będzie żyć razem długo i szczęśliwie czy może złośliwy los rzuci im kolejne kłody pod nogi? Ja już wiem wszystko,a Wam polecam z całego serca Światło kryje się w mroku, bo to kawał świetnie napisanej obyczajówki. Nie jest tu jednak sielsko i anielsko, nie mdli nas od różu i słodkości. To obyczajówka,ale nie brakuje tu elementów thrillera i kryminału. Jest i tajemnica z przeszłości , która ciąży nie tylko na Igorze,ale dotyka i Lary. Są sceny mrożące krew z żyłach, porwania i strzelaniny. Jest w tej książce wszystko to co lubię.
Już od pierwszych stron autorka czaruje nas słowem, buduje napięcie i sprawia, że książki nie idzie odłożyć na bok, a nawet jak już to zrobimy to nie pozwala o sobie zapomnieć. Przyciąga jak magnes i sprawia,że chce się czytać i czytać.
Z bohaterami polubiliśmy się od pierwszej strony i cały czas trzymałam za nich kciuki, Do końca wierzyłam, że im się uda. Ale czy tak będzie?? Przekonajcie się sami :) ja ze swojej strony gwarantuję,że nie będziecie się nudzić i żałować czasu spędzonego z książką. Mam tylko jedną dobrą radę. Nie zaczynajcie tej książki mając w planach przygotowania do świat, bo porwie Was tak jak i mnie historia Lary i Igora. Historia trudnej,ale pięknej i dojrzałej miłości.


Moja ocena 10/10

Za możliwość przeczytania książki i za patronat bardzo serdecznie dziękuję Wydawnictwu Białe Pióro Literackie


4 komentarze:

  1. Super recenzja. Kolejna książka autorki, którą bardzo chciałabym przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wysoka ocena, więc zapisuję tytuł. 😊

    OdpowiedzUsuń