niedziela, 9 grudnia 2018

Siergiej Niedorub Czerwony wariant




Tytuł: Czerwony wariant
Data wydania: 17-10-2018
Wydawnictwo: Insignis
Ilość stron: 352
ISBN: 9788366071148


4/2018

Akcja tej książki nieco odbiega od pierwowzoru, który to rozgrywa się w Moskwie ( mowa tutaj o serii Dmitrija Głuchowskiego). Za to akcja wcześniejszych części Uniwersum Metro miejsce miała w Sankt Petersburgu.
Tutaj autor zabiera nas do wegetującego Kijowa, a raczej powinno się napisać do kijowskiego metra. Coś, co jeszcze może rzucić się w oczy , to sposób podejścia ludności do osoby stalkera. Zazwyczaj traktowano ich z niepokojem, lekkim strachem, ale jednak były to postaci darzone ogólnym szacunkiem z racji tego, że zapewniali przeżycie mieszkańcom metra. W Kijowie za to, są spychani n margines. Nie ma tu miejsca na poważanie.
Tego czego mi tutaj zabrakło to zbyt mała ilość akcji. W pierwowzorze świat jest dynamiczny, niebezpieczny i zarazem pełen życia. Tutaj akcja przypomina zwykły spacer w nieco mrocznym otoczeniu, ale jednak bardziej jest to wycieczka  niż niebezpieczna droga do osiągnięcia celu.
Nie odradzam nikomu tej pozycji, a wręcz przeciwnie , bo miło jest powrócić do świata Metro. Pomijając drobną różnicę w narracji to nadal kawał dobrej lektury.
Pozwolę sobie zakończyć ulubionym cytatem

" Nie da się wiecznie walczyć o przetrwanie, tak jak nie da się wiecznie bujać w kołysce. Przeżyć jest łatwo. Żyć trudno. Ale trzeba".



Moja ocena 7/10


Za możliwość przeczytania książki dziękuję księgarni internetowej taniaksiazka.pl



4 komentarze:

  1. tym razem, to nie moja bajka. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam całą serię Metro2033 i mam dwie książki z jego Uniwersum, po które mam zamiar sięgnąć. Jednak jeszcze nie wiem czy i po ile książek z uniwersum sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie jak czas pozwoli,bo książek są tysiące i nie wiadomo co wybrać

      Usuń