niedziela, 30 kwietnia 2023

Daria Kaszubowska Serce na Kaszubach


 Data wydania: 13-03-2023
Wydawnictwo: eSPe
Ilość stron: 310
ISBN: 9788482011975


21/2023

Kaszuby to moje miejsce na ziemi i chociaż mieszkamy na Dolnym Śląsku to jeszcze do niedawna każdy urlop spędzaliśmy właśnie w tym zakątku Polski. Cisza, spokój, lasy i jeziora to nas właśnie urzekło w Kaszubach, i jeszcze życzliwość rdzennych mieszkańców. Mamy swoje ulubione gospodarstwo agroturystyczne, do którego wracamy jak tylko możemy. Mamy kontakt z naszymi gospodarzami cały rok, a już nie ma świąt żebyśmy do siebie nie zadzwonili. Mieliśmy z mężem nawet plan, żeby właśnie na Kaszubach postawić nasz wymarzony dom. Może jeszcze kiedyś się uda.
W sentymentalną podróż na Kaszuby zabrała mnie Daria Kaszubowska w swojej najnowszej książce Serce na Kaszubach. To moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki i przyznaję, że ta książka mnie dosłownie przeczołgała, a już końcówka zmiażdżyła mnie emocjonalnie i przeczołgała w każdą stronę. Dawno nie spłakałam się przy książce.  Okazuje się, że można napisać książkę pełną wartości, o których często w pędzie  życia zapominamy, pełną Boga, z którym często nam nie po drodze, pełną wiary i tego jak nam pomaga w życiu i można to zrobić w sposób subtelny i mądry. Książka wzrusza i udowadnia jak wiara pomaga w codziennym życiu. Autorka porusza wiele tematów, które wzbudzają wiele emocji mówi o aborcji, antykoncepcji i o klauzuli sumienia. Pewnie wielu nie sięgnie po książkę wydaną pod skrzydłami wydawnictwa katolickiego, a szkoda, bo seria opowieści z wiary jest po prostu boska.
Porwała mnie ta historia i wciągnęła, towarzyszyłam bohaterom w ich pierwszych spacerach po Gdańsku i razem z nimi zamieszkałam w starym domu na Kaszubach. Historia Kamili i Bruna to historia, która może przydarzyć się każdemu, to historia, którą napisało samo życie. Pełna wzlotów i upadków, trudnych decyzji i wyborów. Piękna rozwijającej się relacji i życia z dala od ludzi. 
Autorka to Kaszubka z krwi i kości. Widać to po gwarze, którą umiejętnie wplotła w swoją powieść. Dziękuję autorce za sentymentalną podróż na Kaszuby.
Jeśli macie ochotę na książkę pełną wartości, mądrą i napisaną lekkim piórem to sięgnijcie koniecznie po Serce na Kaszubach Darii Kaszubowskiej, a z pewnością nie będziecie żałować.

Moja ocena 8/10

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwo eSPe



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz