niedziela, 2 kwietnia 2023

Katarzyna Gacek Gra pozorów


 

Data wydania: 08-03-2023

Wydawnictwo: Znak

Ilość stron: 416

ISBN: 9788324065301


9/2023


Gra pozorów Katarzyny Gacek to druga część cyklu Agencja Detektywistyczna Czajka. Pies ogrodnika był rewelacyjny, więc jak zobaczyłam w księgarni Grę pozorów to wiedziałam, że musi być moja i nie ma szans żebym jej nie przeczytała. I kolejny raz to był strzał w dziesiątkę, bo Katarzyna Gacek stworzyła świetną komedię kryminalną, z super bohaterkami, a lekkość pióra autorki sprawił, że książka czytała się praktycznie sama. Mam nadzieję, że będzie mi dane czytać kolejną część, bo Matyldę, Gaję i Klarę można jeść łyżkami i ani na moment dziewczyny nie pozwalają się nam nudzić. 

Tym razem przed naszymi bohaterkami staje wyzwanie odnalezienia poczytnej pisarki, Moniki Banach, która znika w tajemniczych okolicznościach tuż po informacji o wydaniu nowej książki. Zniknięcie jest tym bardziej dziwne, że  w garażu stoi auto autorki i pozostawiony na łasce losu szczeniak labradora. Zrozpaczona agentka Banach podejrzewa porwanie i stawia na nogi policję, a że służbom prawa do końca nie ufa to równolegle wynajmuje Agencję Czajka. Trudne zadanie stoi przed dziewczynami, które są ciągle krok przed komisarzem Lewinem, ale niestety każdy trop rwie się jak pajęcza nić. Sprawa jest zawiła i skomplikowana, a nasze bohaterki stają dosłownie na rzęsach, aby rozwikłać sprawę. Jak nasze bohaterki poradzą sobie z tak arcytrudnym zadaniem? Czy zniknięcie Banach to chwyt marketingowy przed wydaniem nowej książki czy może przeszłość depcze po piętach autorce, a może za stoi za tym czytelnik - stalker??? Dowiecie się wszystkiego sięgając po Grę pozorów Katarzyny Gacek i jestem pewna,  że będziecie bawić się równie dobrze jak ja.

Uwielbiam twórczość Pani Katarzyny. Kocham bohaterki Agencji Detektywistycznej Czajka i biorę w ciemno każdą napisaną książkę przez autorkę. Katarzyna Gacek udowadnia, że zasługuje na miano królowej komedii kryminalnej i z pewnością ma rzeszę fanów czekających z niecierpliwością na jej książki. Gaja, Matylda i Klara to bohaterki z krwi i kości, każda inna, każda z innym bagażem doświadczeń i innym celem w życiu, ale  nie można ich nie lubić. Kobiety działają w myśl zasady: gdzie chłop nie może tam babę poślij. Ja już oczami wyobraźni widzę kolejną część i coś mi chodzi po kościach, że właścicielka Agencji Detektywistycznej będzie miała dużo wspólnego z komisarzem policji, Lewinem. Są książki, które czytamy i zapadają nam w pamięci, są książki, które czytamy i zapominamy o ich treści i są książki, do których dopisujemy ciąg dalszy. Agencja Detektywistyczna Czajka zdecydowanie należy do tej trzeciej kategorii, bo ja już oczami wyobraźni widzę kolejne śledztwa dziewczyn i układam im życie prywatne :)

Mam tylko uwagę do Pani Katarzyny: proszę pisać tak, żeby książka nie czytała się w błyskawicznym tempie, bo Gra pozorów skończyła się zdecydowanie za szybko.

Jeśli jeszcze nie znacie dziewczyn z Agencji Detektywistycznej Czajka to sięgnijcie koniecznie po książki Katarzyny Gacek. Polecam :)


Moja ocena 8/10


2 komentarze: