poniedziałek, 3 kwietnia 2023

Joanna Jax Trzy kobiety


 

Data wydania: 08-03-2023

Wydawnictwo: FLOW

Ilość stron: 380

ISBN: 9788367402446


10/2023

W życiu nie będę już chyba na bieżąco z recenzjami, ale mam mocne postanowienie, a mianowicie publikowanie jednej dziennie. Na jak długo wystarczy mi zapału to nie wiem, ale wiem, że musicie koniecznie przeczytać najnowszą książkę Joanny Jax Trzy kobiety. Kiedyś zaczytywałam się w książkach Pani Joanny, ale niestety w natłoku książek gdzieś mi umknęło nazwisko autorki. Trzy kobiety urzekły mnie okładką piękną, subtelną i tajemniczą, a poza tym mam już przeczytaną inna książkę Wydawnictwa Flow i ogłaszam wszem i wobec, że mamy na rynku kolejne wydawnictwo, które wydaje mądre i wartościowe książki. Dobrze, że FLOW jest młode, bo nie mam do nadrobienia za dużo pozycji, ale z pewnością przeczytam wszystkie, które wyszły spod ich skrzydeł.

Joanna Jax w Trzech kobietach zabiera nas do 1911 roku, gdzie poznajemy trzy bohaterki pochodzące z różnych światów, mające różne charaktery i inny status społeczny. Trzy kobiety i jedno pragnienie, a mianowicie możliwość decydowania o swoim życiu, które w tamtych czasach podporządkowane było w całości mężczyzną. To oni zdominowali ówczesny świat, mieli możliwość studiowania, zajmowali lukratywne stanowiska  ale przede wszystkim podejmowali decyzję za swoje żony, dysponowali ich majątkiem i żądają pełnego poddaństwa i posłuszeństwa.  Lucyna, Paulina i Karolina to bohaterki najnowszej powieści Joanny Jax, które podejmą walkę o wolność i możliwość decydowania o sobie. Ich drogi się skrzyżują, bo jak wiadomo wszystkich ludzi spotykamy na swojej drodze nie przez przypadek.

Lucyna pochodzi z nizin społecznych i jako dziecko zostaje oddana na służbę do bogatego dworku. Pracuje w pocie czoła i dorasta, dorasta do momentu, w którym wpada w oko młodemu dziedzicowi. Ulega jego czułym słówkom i obietnicy zamążpójścia. Gdy zachodzi w ciążę zostaje odprawiona i poniżono.

Karolina to córka bogatego i znanego adwokata, który gdy nie wpada w szpony pijaństwa jest cenionym prawnikiem. To tyran i despota. Karolina nie może też liczyć na pomoc matki, która jest ślepo wpatrzona w małżonka.

I w końcu mamy Paulinę, która wychodzi za mąż zdawałoby się z miłości. Po czasie okazuje się, że małżonek kocha posag Pauliny, a nie samą kobietę. Gdy bolesna prawda dociera do naszej bohaterki wyjeżdża do Paryża, gdzie poznaje świat bohemy, skandali i nie boi się mówić o swoich prawach.

Jak wspomniałam drogi tych trzech niezwykłych kobiet skrzyżują się, a co z tego wyniknie dowiecie się sięgając po Trzy kobiety Joanny Jax od Wydawnictwa Flow.

To mądra i wartościowa książka, która pokazuje jak ważne jest poczucie własnej wartości i jak kobiety podnosiły głowy, aby sprzeciwić się męskiej tyranii. Autorka jak zwykle zadbała o tło historyczne i detale. To wyjątkowa powieść, która na długo zapada w pamięci. Jedynym mankamentem Trzech kobiet jest to, że czytają się za szybko, a chciałoby się jeszcze i jeszcze. Polubiłam się z bohaterkami i czuję, że będę za nimi tęsknić.

Polecam serdecznie. Sięgnijcie koniecznie po Trzy kobiety Joanny Jax, bo to książka, którą trzeba koniecznie przeczytać.


Moja ocena 8/10

2 komentarze:

  1. Ta książka zwróciła moją uwagę już jakiś czas temu i na pewno w odpowiednim dla siebie czasie będę ją czytała.

    OdpowiedzUsuń