środa, 5 kwietnia 2023

Izabella Frączyk, Jagna Rolska Sekretny składnik


 Data wydania: 08-02-2023
Wydawnictwo: BookEnd
Ilość stron: 384
ISBN: 9788396558206

11/2023

Do sięgnięcia po Sekretny składnik Izabelli Frączyk i Jagny Rolskiej skusiła mnie piękna i soczysta okładka. Po kilku stronach już wiedziałam, że mój wybór jak zwykle był słuszny, bo to świetnie napisana książka. Sekretny składnik to połącznie literatury obyczajowej z romansem i elementami kryminału, bo i trupa tutaj nie zabrakło. Duet pisarski okazał się być świetnym obserwatorem otaczającej nas rzeczywistości. Kto z nas nie oglądał bądź ogląda wszelkiej maści kulinarnych show tych z udziałem amatorów, profesjonalistów czy nawet dzieciaków. Stacje telewizyjne prześcigają się w wyścigu o złote patelnie, srebrne widelce czy blaszane noże. Czasami zdarza mi się zerknąć i mam wrażenie parodiując słowa mistrza, że gotować każdy może trochę lepiej lub trochę gorzej, ale nie oto chodzi jak co komu wychodzi. 
Izabella Frączyk i Jagna Rolska wzięły na tapetę w swojej najnowszej książce Sekretny składnik świat kulinarnego show biznesu. I zrobiły to w sposób perfekcyjny. Ciężko stwierdzić, że książkę napisały dwie osoby, bo obie autorki znakomicie się uzupełniają i lektura trzyma wysoki poziom od pierwszej do ostatniej strony. W Sekretnym składniku znajdziemy obraz świata celebrytów, instagramów i przede wszystkim zasięgów. Tu nie ma zmiłuj i jest walka na noże nie tylko o sławę, ale i o sponsorów.
Autorki przedstawiają nam całą plejadę bohaterów, którzy są nie tylko wyraziści i znakomicie wykreowani, ale czytając ma się wrażenie, że obie panie wzięły na tapetę nasze rodzime gwiazdy telewizyjne. Kto mi się skojarzył z kim tego Wam nie powiem, ale mam nadzieję, że sięgniecie po Sekretny składnik i sami się przekonacie.
Na główny plan wysuwają się w Sekretnym składniku Liliana Krasnodębska, Sebastiano Costa, Kornel Omasta i Klemens - kucharz amator z Podhala. A bo jeszcze Wam nie powiedziałam, że Sekretny składnik dzieje się w samiuśkim sercu Tatr, w Zakopanem.
Liliana Krasnodębska to znana postać telewizyjna, która ludzi traktuje przedmiotowo. Dąży do celu nie patrząc na nic i na nikogo, najważniejsze to utrzymać się na powierzchni.
Sebastiano Costa to Portugalczyk od lat mieszkający w Polsce. Kucharz w swoim mniemaniu przez duże K, a w rzeczywistości pirania żerująca na przepisach innych. Jego znajomość polskiego pozostawia wiele do życzenia, ale to tylko taki chwyt marketingowy na potrzeby gawiedzi. Znajome??
Kornel Omasta najbardziej normalny w celebryckim świecie, autor książek kulinarnych, osoba skromna i nieprzewartościowana. 
Klemens to właściciel pensjonatu w Zakopanem, kucharz amator, gotujący z pasją i zaangażowaniem. Klemensa nie sposób nie polubić od pierwszej strony.
Co połączy mistrzów kuchni i kucharza amatora? Dlaczego skromny pensjonat Klemensa? Sięgnijcie po Sekretny składnik duetu Frączyk - Rolska i przekonajcie się sami.
Zaskoczyła mnie ta książka na duży plus. Sięgając po nią sugerowałam się okładką i nie wiedziałam czego mogę się spodziewać. A co dostałam?? Świetnie napisaną powieść, przy której bawiłam się znakomicie. Książka wciąga od pierwszej strony, dopracowana w każdym calu, z plejadą bohaterów, z przesympatyczną babcią Klemensa Panią Marią, którą pokochałam całym sercem.
Sekretny składnik to świetna pozycja, którą czyta się jednym tchem.

Moja ocena 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz