poniedziałek, 25 czerwca 2018

Tori Telfer Seryjne zabójczynie.Najsłynniejsze morderczynie w dziejach



Data wydania:22-11-2017
Wydawnictwo:Poradnia K
Ilość stron:418
ISBN:9788363960865

68/2018


"Im bardziej zmarginalizowana jest dana społeczność,a jej członkowie bardziej sfrustrowani przez swoje ubóstwo i poczucie izolacji, tym wyższe będzie prawdopodobieństwo,że zwrócą się w stronę dewiacyjnych zachowań"

W tym miesiącu mm wyjątkowe szczęście to książek, od których nie mogę się oderwać ( chociaż mój mąż mówi,że nie jestem obiektywna, bo wszystko mi się podoba). 
Płeć piękna nie kojarzy nam się z reguły z lekką i wiotką istotą, delikatną i czułą, która nie jest w stanie skrzywdzić muchy. A seryjni mordercy kojarzą nam się najczęściej z potwornym wynaturzeniem i brakiem jakichkolwiek zahamowań. To wszystko stereotypy, co udowadnia nam autorka na kartach Seryjnych zabójczyń.
Jedyną seryjną morderczynią, którą znają chyba wszyscy jest Elżbieta Batory i to właśnie od jej postaci zaczyna autorka swój spacer przez okrucieństwo.Nie wiadomo ile jest prawdy w działaniach krwawej Elżbiety, bo o ile jestem w stanie wyobrazić sobie karanie służących, to już moja wyobraźnia nie ogarnia kąpieli w krwi z młodych dziewic. Autorka w każdym z czternastu rozdziałów przedstawia portret innej kobiet, która zasłynęła z okrucieństwa i bezwzględności.Ja osobiście niewiele czytałam o kobietach-morderczyniach,a autorka przeprowadziła mnie sprawnie przez kontynenty, kraje i epoki, aby przedstawić swoje bohaterki. Chociaż bohaterka nie jest to najlepszym określeniem. Każda z historii jest rewelacyjnie przedstawiona, udokumentowana zarówno pod względem tła historycznego, jak i reakcji na wyrok tak samej zainteresowanej, jak i społeczeństwa, które abo o niczym nie wiedziało,albo przymykało oczy na zbrodniczą działalność naszych bohaterek.
Przez cały czas zadawałam sobie pytanie:dlaczego? jak można pozbawić kogoś życia i to bez względu na to czy jest się kobietą czy mężczyzną,a już schematyczne powtarzanie pewnych działań jak dla mnie jest zupełnie niezrozumiałe. Jak skrzywioną psychikę trzeba mieć? Czy kobiety, które dokonywały tych zbrodni umiały normalnie funkcjonować? Pewnie nie , bo gdyby byłe normalne nie robiły by tego co robiły i nie pojawiłyby się na kartach powieści.
To świetnie skonstruowane biografie kobiet, które zrobiły wszystko aby tylko osiągnąć swój cel.Jak dla mnie to autorka wykonała kawał dobrej reporterskiej roboty,a zaistniałe sytuacje przedstawiła w sposób realistyczny i rzetelny, bez ubarwiania i usprawiedliwiania,ale czy dla pozbawiania życia innego człowieka istnieje jakiekolwiek usprawiedliwienie??Jeśli ktoś lubi mrożące krew w żyłach historie to polecam i gwarantuję,że w tej książce nie ma miejsca na nudę.

Moja ocena 8/10

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Poradnia K.


8 komentarzy:

  1. Mam tę książkę w planach już od dawna, ale jakoś nie mogę się za nią zabrać.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się w końcu zmobilizowałam i absolutnie nie żałuję

    OdpowiedzUsuń
  3. Do tej pory nie słyszałam o tej książce, ale jest w moich klimatach i pewnie sięgnę jak na nią trafię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest rewelacyjna,jeśli o takim temacie można tak mówić ) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten tytuł jest na mojej liście must read, szalenie mnie kusi.

    OdpowiedzUsuń
  6. I szalenie warto jeśli się lubi takie klimaty:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za recenzję. Tytuł zapisany.

    OdpowiedzUsuń