wtorek, 19 czerwca 2018

Elisabeth Noreback Powiedz,że jesteś moja




Data wydania:11-06-2018
Wydawnictwo:Zysk i S-ka
Ilość stron:512
ISBN:9788381164337

66/2018

"Życie jest nieprzewidywalne. Wszystko może się zdarzyć".

Nie samą polską literaturą człowiek żyje i przyznam szczerze,że chociaż unikam takich książek to sięgnęłam po nią z nieukrywanym zainteresowaniem. Dlaczego unikam?? Bo ja typ niereformowalny jestem i przeżywam wszystko osobiście tak jakbym była świadkiem zdarzeń. Dzisiaj wstałam po 3 tylko po to,aby dowiedzieć się jaki finał miała ta historia.I powiem Wam,że to było 512 stron strachu, podróży po zakamarkach ludzkiego umysłu i 512 stron zachłannego oczekiwania na koniec,który okazał się być wyśmienity. Taka kropka nad i,w której nie trzeba nic dodać ani nic ująć.
Motywem przewodniu jest zaginione w niewyjaśnionych okolicznościach dziecko. I pierwsze pytanie, które nasuwa się mi jako matce to jak dalej żyć? Jak funkcjonować w społeczeństwie, chodzić do pracy, wykonywać zwykłe, prozaiczne czynności jak nie mamy pewności czy nasze dziecko żyje, czy jest zdrowe, czy nic mu nie grozi? To dla mnie zupełnie niewyobrażalne i nie do ogarnięcia.

" Bycie mądrą po szkodzie to marnotrawstwo czasu i energii.Nie mam w zwyczaju tym się zajmować.Zamiast tego możemy się uczyć na błędach i próbować postępować inaczej w przyszłości".

Autorka zabiera nas w niezapomnianą podróż po najczarniejszych zakamarkach ludzkiego umysłu i ludzkiej duszy, to podróż po mrokach tajemnic i nierozwiązanych zagadkach, to podróż po labiryncie kłamstw i o tym jak przeszłość powiązana jest z teraźniejszością.
Niepozorny, sielankowy dzień, który zapadnie w pamięci i wryje się w życie wielu osób. Matki, która straciła dziecko,ale nie straciła nadziei,że jej córka żyje i każdego dnia, dzień po dniu Stella stara się odnaleźć swoją córeczkę. Pewnego dnia po pomoc do niej zwraca się Isabell, która do złudzenia przypomina Alice. Pomimo upływu lat tylko serce matki potrafi bezbłędnie rozpoznać swoją pociechę. Czy aby na pewno? Czy jest to przejaw obsesji?
Jest i Kerstin, matka Isabell, zaborcza i nieprzewidywalna, dążąca po trupach do celu. Która z nich jest matką?? Która ma rację? Ja tego Wam nie zdradzę, bo to wyczytacie z kart powieści, która jest nie tylko doskonałym thrillerem,ale i rewelacyjną powieścią psychologiczną. od której mimo lęków i obaw, nie idzie się oderwać.
To książka, która nie tylko na długo pozostaje w pamięci,ale i sprawia,że momentami ogarnia paraliżujący strach, przeżywamy ataki paniki Stelli i zmagamy się z jej depresją.
Powiedz,że jesteś moja to znakomity materiał na scenariusz filmowy i jestem przekonana,że gdyby do tego doszło to pretendent do Oscara. Ja już słyszę tę mroczną muzykę i widzę oczami wyobraźni zimna Szwecję. Autorka rewelacyjnie przedstawiła motyw zaginionego dziecka wraz z całą paletą emocji jakie temu towarzyszą. I choć temat podejmowany był już nie raz w literaturze to autorka okazała się być  doskonałym obserwatorem i znawcą ludzkiej psychiki. Bohaterowie przez nią wykreowani są realni i pokazani bez przejaskrawień, a całość napisana jest tak dynamicznie,że nie ma ani chwilę na nudę.
Macie ochotę poznać Isabell i jej matki to koniecznie sięgnijcie po Powiedz,że jesteś moja:)
Moja ocena 9/10

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Zys i S-ka

2 komentarze: