poniedziałek, 15 maja 2023

Magdalena Niedźwiedzka Jesień na Węgierskiej


 Data wydania: 27-04-2023
Ilość stron: 336
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
ISBN: 9788382953091

26/2023

Jesień na Węgierskiej Magdaleny Niedźwiedzkiej to pierwsza część cyklu Saga rodu Deynarowiczów. Już od momentu zapowiedzi wiedziałam, że sięgnę po tę książkę, bo spójrzcie tylko na okładkę, która aż błaga o uwagę. Wiecie, że nie dosyć, że jestem sroka okładkowa to jeszcze kocham sagi miłością nieustającą, więc książka wydawała się jakby stworzona dla mnie.
Nie znałam wcześniej twórczości autorki, ba ja nawet nie miałam pojęcia o istnieniu Magdaleny Niedźwiedzkiej, a jak zauważyłam ma ona na swoim koncie sporo książek. Cóż całe życie się człowiek uczy, a i tak głupi umiera. Mea culpa. Tak czy inaczej bardzo się cieszę, że trafiłam na Węgierską i świetnie zapowiadającą się sagę Pani Magdaleny Niedźwiedzkiej. Odbyłam niezapomnianą podróż na kresy dawnej Rzeczpospolitej. I to co urzekło mnie to styl autorki i jej lekkość pióra, ale przede wszystkim to jak Pani Magdalena oddała ówczesny klimat. Widać tu ogrom pracy włożony przez autorkę w napisanie powieści, bo wydaje mi się, że książek o okresie napoleońskim w polskiej literaturze kobiecej nie ma wiele albo ja na nie nie trafiam.
Przenieśmy się wraz z bohaterami Jesieni na Węgierskiej do Sejn, bo to tutaj mieszkają nasi bohaterowie. To w Sejnach poznajemy dwóch skłóconych braci i ich żony. Przewrotny los tak chciał, że Agata i Marianna zostają opuszczone przez mężów. Bratowe nie przepadają za sobą, ale jednoczą siły i wspólnie prowadzą browar. Czy w czasach zdominowanych przez mężczyzn sprawdzi się zasada chcieć znaczy móc? Kim jest Józef Buczniewski i jaką rolę odegra w życiu naszych bohaterek? Tego wszystkiego dowiecie się sięgając po pierwszą część Sagi rodu Deynerowiczów Magdaleny Niedźwiedzkiej.
Jesień na Węgierskiej to początek bardzo dobrze zapowiadającej się sagi ze świetnie wykreowanymi bohaterami. Polubiłam się z Agatą  i Marianną. Z podziwem czytałam o ich determinacji w walce o przetrwanie w świecie zdominowanym przez mężczyzn. Nasze bohaterki udowadniają, że w kobietach siła i chociaż los rzuca kłody pod nogi to nie należy się poddawać.
Polecam Wam Jesień na Węgierskiej Magdaleny Niedźwiedzkiej, bo to początek świetnie napisanej sagi o ludzkich losach, przyjaźni i poszukiwaniu własnego miejsca na ziemi. I chociaż nie jestem miłośniczką powieści historycznych to przyznaję, że książkę czytało mi się wyjątkowo dobrze.

Moja ocena 8/10

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka




3 komentarze: