wtorek, 23 maja 2023

Katarzyna Grochola Miłość w cieniu słońca


 Data wydania: 17-05-2023
Wydawnictwo: Literackie
Ilość stron: 238
ISBN: 9788308088051


29/2023

Myślę, że Katarzyny Grocholi nie trzeba nikomu przedstawiać, bo to marka sama w sobie. To między innymi dzięki książkom autorki polubiłam literaturę obyczajową, bo w czasach kiedy zaczynałam swoją przygodę z książkami nie buło miliona nazwisk autorów, trzech milionów premier w tygodniu, a nawet pamiętam czasy, gdy byłam małą dziewczynką jak Tato spod lady w zaprzyjaźnionym Empiku przynosił książki i to nie była jedna czy dwie, a karton odłożonych książek, ależ to była uczta móc zanurzyć nos w pachnącym papierze, a potem zaszyć się pod kocem i czytać bez końca. Mam sentyment do książek Grocholi, bo to jej książki jako jedne z pierwszych kupowałam świadomie i za własne ciężko zarobione pieniądze. Pożyczało się je potem czytającym koleżankom i tym sposobem jedną pozycję przeczytało pół klasy.
Ona i On, kobieta z przeszłością i mężczyzna po przejściach, Hariet i Andrew. Spotkali się przypadkiem, bo on miał komuś wyświadczyć przysługę odwożąc ją na lotnisko. Zaskoczyła ich ta miłość i chyba żadne z nich jej się nie spodziewało . Przytrafiła im się z przypadku, trochę z zaskoczenie, ale okazała się być na przekór wszystkim i pomimo wszystko. Ich uczucie było dojrzałe i takie, którego możemy zazdrościć. Ona - wyzwolona artystka, On - pracownik korporacji. Ona - pełna radości, On - pełen lęków i ograniczeń. Czy taka miłość będzie wieczna?
Sięgnijcie po najnowszą książkę Katarzyny Grocholi W cieniu słońca i poznajcie historię Hariet i Andrew.
Bohaterowie  mnie zachwycili i kazali się na chwilę zatrzymać, złapać oddech i zastanowić się nad tym co w życiu tak naprawdę jest ważne.
" Dzień, w którym umiera bliski ci człowiek, na pozór nie różni się od innych dni. Tak samo wstaje słońce i tak samo zachodzi. Pada deszcz lub świeci słońce. Chmury przemierzają twoje niebo wolno lub szybko. Nie przywiązywałeś do tego wagi. Ale potem ten dzień będzie odciskał pieczęć na wszystkich innych, chociaż z trudnością zapamiętasz pogodę i kolejność godzin".
Dla mnie ta książka była niesamowicie refleksyjna i prowadząca do tego co nieuniknione. Cieszmy się życiem póki możemy, żyjmy tu i teraz, czerpmy garściami z każdego dnia, który jest nam dany. Kolejna książka Katarzyny Grocholi z genialnie sportretowanymi  bohaterami . Mądra, przemyślana i dojrzała, bo taka właśnie powinna być Literatura przez duże L. 

Moja ocena 9/10

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Literackiemu




4 komentarze: