czwartek, 25 maja 2023

Iza Maciejewska Kolorowo jak diabli


Data wydania: 23-05-2023
Wydawnictwo: Magnolia
Ilość stron: 276
ISBN: 9788396449474


 30/2023

Po książki Pani Izy Maciejewskiej od jakiegoś czasu sięgam chętnie, ale nie znaczy to, że przeczytałam już wszystko co wyszło spod pióra autorki. Nie ukrywam, że czekałam na Kolorowo jak diabli, bo miało być współczesną wersją Samych swoich, które oglądam pasjami. I albo nie czytam ze zrozumieniem albo dopadły mnie początki demencji, ale ja tutaj Samych swoich nie widziałam, Owszem jest dwoje sąsiadów, którzy " podchodzą do płota jako i ja podchodzę", chwilami drą ze sobą koty, a za chwilę spijają razem bimberek. I koniec, ja więcej podobieństw nie znalazłam.
Ale żeby nie było to nie jest zła książka, bo bawiłam się przy niej świetnie, obśmiałam się momentami jak norka, bo Pani Iza ma rewelacyjne poczucie humoru i do tego lekkie pióro, które sprawia, że przez książkę dosłownie się płynie, ale z porównaniem do Samych swoich się nie zgadzam, a co, przecież mi wolno. Pisanie komedii Pani Izie wychodzi rewelacyjnie i mam wrażenie, że nadajemy na tych samych falach. Kolorowa okładka z pewnością przyciąga wzrok, świetnie wykreowani bohaterowie i rewelacyjne dialogi są tym co tygryski lubią najbardziej.
Przenieśmy się zatem na polską wieś, gdzie przez płot mieszkają dwie rodziny Janczarów i Rogulskich, a w nich Tomek i Paulina. Paulina od najmłodszych lat kocha się w przystojnym sąsiedzie. Przypadek sprawił, że młodzi spędzili ze sobą noc i... ich drogi się rozeszły, a nasza bohaterka ze złamanym sercem poprzysięgła nienawiść aż po grób. Kiedy po latach ich drogi ponownie krzyżują się w rodzinnych domach ,a na dodatek do akcji wkraczają dziadkowie nic już nie będzie takie samo. Przekonajcie się koniecznie czy pierwsza miłość Pauliny okaże się być tą jedną jedyną i czy faktycznie od nienawiści do miłości jest jeden krok. 
Kolorowo jak diabli Izy Maciejewskiej to gotowy scenariusz na film. W książce znajdziemy wszystko co powinna mieć rasowa komedia romantyczna. Jest miłość, są rozstania, jest śmiesznie i jest wzruszająco. Autorka wykreowała swoich bohaterów tak, że chce się ich wyciągnąć z kart powieści i pójść z nimi na sławetne ognisko. A już przyjaźń Pauliny z Jolą to prawdziwa perełka. Jezu myślałam, że padnę podczas opisu nocy poślubnej Jolanty. Musicie to koniecznie przeczytać, bo z pewnością żadna z Was takiej nocy nie przeżyła :) Umarłam przy tej scenie ze śmiechu. Aaaa widzicie być może to jest kolejne porównanie do Samych swoich, bo Jola jak Jadźka i Witia wzięła ślub potajemnie. Trochę wbrew tradycji, bez kościoła, Ave Maria i wesela na 300 osób, ale na własnych zasadach i tak jak chciała.
Jeśli lubicie komedie romantyczne to Kolorowo jak diabli jest zdecydowanie dla Was. Jeśli potrzebujecie poprawić sobie humor i oderwać się od szarej rzeczywistości to Kolorowo jak diabli jest dla Was. Jeśli pragniecie wrócić do wakacji na wsi spędzanych u dziadków to koniecznie przeczytajcie najnowszą książkę Izy Maciejewskiej.


Moja ocena 7/10

2 komentarze:

  1. Trzymajmy więc kciuki, aby książka doczekała się ekranizacji. Chętnie ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń