środa, 2 maja 2018

Natalia Nowak-Lewandowska Układanka


Data wydania: 27-02-2018
Wydawnictwo: Replika
Ilość stron:352
ISBN:9788376746661

46/2018

"Od tyli lat próbował naprawić swoje życie i za każdym razem coś burzyło wszystkie tak starannie układane elementy"
Jak do tej pory udało mi się przeczytać wszystkie książki autorki,ale ta jest zdecydowanie inna od poprzednich. Czy gorsza??? Otóż przyznam szczerze,że nie i chociaż to nie do końca jest kryminał to jednak czytałam z zachłannością i nie mogłam się oderwać. I albo jestem tak bystra albo autorce nie do końca udało się tak zagmatwać zagadkę,że mniej więcej w połowie wiedziałam, a raczej domyślałam się kto stoi za brutalnym morderstwem:) brawo ja:)
Jakub i Julia Różańscy to bliźniaki, które ze sporym bagażem doświadczeń poznajemy na kartach książki. Ona, dziennikarka śledcza,która w przeszłości miała problemy z narkotykami, osoba uparta i dociekliwa, niekoniecznie radząca sobie z relacjami damsko -męskimi. On, policjant ,ale i człowiek który nie potrafi sobie poradzić ze śmiercią żony pomimo, iż od paru lat jest w związku z inną kobietą.
To Julia od brata jako pierwsza dowiaduje się od brata o spalonych zwłokach,a w zasadzie spalonych kościach w Lesie Murckowskim.I chociaż początkowo wydaje się,że sprawa utkwi w martwym punkcie to jednak za sprawą dociekliwości Julii okazuje się,że było to morderstwo zaplanowane z zimną krwią. Pytanie kto zabił?? I jak rodzeństwo poradzi sobie z tym bestialstwem? Odpowiedź dostaniecie na kartach Układanki, gdzie wszystko układa się w logiczną całość.I chociaż osoba sprawcy może szokować to ja od początku stawiałam właśnie na nią i kolejne raz okazało się,że moja intuicja jest niesamowita.
Układanka to świetna powieść obyczajowa z wątkiem kryminalnym w tle, bo wydarzenia które rozgrywają się w tle morderstwa są zdecydowanie ważniejsze od samej zbrodni, która i tak została rozwiązana.Bohaterowie są wyraziści i tacy swojscy ze swoimi problemami, lękami czy nierozwiązanymi sprawami sprzed lat. Bardzo polubiłam Majkę, córkę Jakuba, która jak każda nastolatka popełnia milion błędów i nie potrafi się dogadać z ojcem.Za swoją powierniczkę obiera Julię i to właśnie z ciotką łączy ją głęboka więź. Bardzo jestem ciekawa dalszych losów rodzeństwa i z całą pewnością sięgnę po kolejną część,a tym którzy jeszcze nie czytali polecam Układankę jako lekturę na te ciepłe i wiosenne dni.
"...w jednej chwili podejmowały ważne decyzje,a może uciekały od problemów?Tak, zdecydowanie łatwiej jest uciec niż stawić im czoła.Ale nigdy nie jest za późno,żeby spróbować to zmienić."
Moja ocena 7/10


4 komentarze: