niedziela, 27 maja 2018

Halina Kowalczuk, Agnieszka Kazała Apetyt na życie


Data wydania: 20-05-2016
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie Białe Pióro
Ilość stron:210
ISBN: 9788364426445

55/2018
"...jak dobrze jest żyć w czasach pokoju, gdy możemy podróżować po to, aby poznać dzieje i piękno innych krajów, spotkać ciekawych ludzi, kupić sobie pamiątki,śmiać się i być szczęśliwym, i nie bać się o życie swoje i bliskich''.

Po raz kolejny miałam przyjemność przeczytać książkę wydaną przez Wydawnictwo Literackie Białe Pióro. Panią Halinę Kowalczuk znam z jej twórczości,a Panią Agnieszkę dzięki korespondencji mailowej,ale przyznam szczerze,że sama nie wiedziałam czego się spodziewać po książce i pierwsze kilka stron czułam się lekko rozczarowana. Na szczęście mam w zwyczaju kończyć to co zaczynam czytać i dobrze,a nawet bardzo dobrze, bo to książka, która czyta się lekko i przyjemnie.
Podróże, kto z nas ich nie kocha,a już szczególnie przed sezonem urlopowym:) sami planujemy, liczymy i wreszcie rezerwujemy wymarzone wakacje. Książka może być wskazówką dla niezdecydowanych, bo obie autorki z humorem opowiadają nam o zwiedzanych przez siebie miejscach. Zabierają nas do Barcelony i Monaco, Paryża i Wenecji,ale nie zapominają i o rodzimych atrakcjach Karpacza czy Zakopanego.Pokazują,że nie trzeba posiadać konta z ogromną ilością zer,żeby spędzić wymarzony urlop.To przecież nie ważne gdzie,ale ważne z kim.
Ja mam to szczęście,że nie dosyć,że wybieram się w tym roku z mężem to jeszcze z zaprzyjaźnionym małżeństwem do przepięknej Gruzji, którą już mieliśmy okazję zobaczyć w zeszłym roku i która nas urzekła swoją gościnnością i różnorodnością krajobrazu.Bilety już na nas czekają od lutego i teraz nie pozostaje nam nic innego jak uzbroić się w cierpliwość i czekać do sierpnia kiedy to na skrzydłach samolotu uniesiemy się do Tbilisi ( ach jak to poetycko zabrzmiało).
Apetyt na życie to książka, która napisana jest prostym językiem,ale pokazująca iż należy czerpać z życia całymi garściami, warto czasami wyrwać się z codzienności i zobaczyć co ma nam do zaoferowania świat.Autorki swoją opowieść ubarwiają mitami,a cała książka jest napisana z poczuciem humoru i dystansu do siebie. Ja osobiście polecam:)

Moja ocena 8/10.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Literackiemu Białe Pióro.

4 komentarze: