środa, 24 stycznia 2018

Justyna Bednarek, Jaga Kaczanowska - Ogród Zuzanny Tom 1


Wydawnictwo: Wydawnictwo W.A.B.
Data premiery: 2018-01-31 (Książka jak na razie dostępna w wersji ebook)
Ilość stron: 400

"Gdy nie można wszystkiego powiedzieć słowami, czy to z nieśmiałości,czy przez konwenanse,sięgamy często po mowę kwiatów. O ileż bardziej jest ona subtelna, wdzięczna niż, dajmy na to, pisanie listów ".
Urzekła mnie ta historia swoją subtelnością i pięknem. To cudna opowieść o miłości, rodzinie i przyjaźni. Autorki w jakże przyjemny sposób pokazują wartości rodzinne i to, że kocha się mimo wszystko.
Trzy pokolenia rodziny  Czaplicz mieszkają w domu o jakże wdzięcznej nazwie Kurza Stopka  w Starej Leśnej. Cecylia,Krystyna i Zuzanna trzy pokolenia kobiet,  które stanowią fundament rodziny,trzy różne charaktery,ale jeden wspólny mianownik, miłość. Do seniorki rodu zapałałam sympatią od pierwszych chwil,  to pełna ciepła i mądrości staruszka, do której lgną wszyscy bez wyjątku. To kobieta pełna pasji, a już bez piątkowych spotkań brydżowych nie mogłaby się obejść. Dr.uga z kolei Krystyna to kobieta, z którą nie przypadłyśmy sobie do gustu, chociaż już pod koniec powieści pojawił się cień sympatii, bo poznałam z cxego wynika jej szorstkość.I ostatnia w kolejce, Zuzanna,  która nie dość, ze jest samotną matką to wykonuje pracę, którą kocha bezgranicznie, ale stosunki jakie panują w Kozak Gardens do najcieplejszych nienależą .Zuza kocha rośliny, a jej pasją jest wiktoriańska mowa kwiatów, której znajomość skrzętnie wykorzystuje, gdy na jej drodze staje Adam,miłość z lat studenckich.Jesteście ciekawi jak potoczą sie losy Zuzanny i czy Adam potrafi zrozumieć co chce pokazać za pomocą kwiatów.?
Sięgnijcie koniecznie za Ogród Zuzanny, bo to niesamowicie optymistyczna i ciepła powieść z całą plejadą bohaterów. To książka,  która zapada w serce i wżera się w duszę,  jest jak kubek gorącej herbaty w mroźny dzień.Wzrusza i bawi do łez, jest taka prawdziwa, że ma się wrażenie jakby się mieszkało w Starej Leśnej. Jestem pełna podziwu dla autorek, które stworzyły tak cudną powieść,  do której będę chętnie wracać i to będzie jak powrót do rodzinnego domu,   który wita zawsze z uśmiechem i nutką nostalgii.
Moja ocena 10/10

10 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa recenzja. Jest to moja tematyka więc myślę że chętnie skuszę się do przeczytania :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam gorąco,bo to świetna książka. Dziękuję za zaproszenie,chętnie skorzystam

    OdpowiedzUsuń
  3. O proszę! Czyli jednak muszę po nią sięgnąć skoro tak polecasz. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie;) nie będziesz zawiedziona,obiecuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałam i jestem zachwycona! Czy polecasz jescze jakieś książki w tym stylu?
    Pozdrawiam serdecznie, Kinga

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie ostatnio zachwyciła Róża Północy i Willa pod Zwariowaną Gwiazdą:) te polecam z całego serca i Spacer Aleją Róż Edyty Świętek (właśnie kończę najnowszą cześć )
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Róża Północy już na mnie czeka :) w między czasie, dzięki Twojemu blogowi, przeczytałam Ostantnia Arystokratę (3 tomy i czekam już na kolejny), Do Trzech Razy Smierć a już wieczorem „biorę się „ za Roze Północy! Dam znac jakie wrażenia :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. To bardzo mi miło:) cieszę się że mogłam pomóc .Koleżanka,której poleciłam Różę czytała dzisiaj do 2 nad ranem:) czekam na relację: )
    Pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń