czwartek, 18 stycznia 2018

Joanna Jax Zemsta i przebaczenie. Rzeka tęsknoty



Wydawnictwo:Wydawnictwa Videograf S.A.
Data premiery: 2017-05-24
Seria: Zemsta i przebaczenie
Ilość stron: 376


7/2018
Od momentu jak skończyłam drugi tom minęło już trochę czasu i zastanawiałam się czy będę jeszcze pamiętać co było w poprzednich tomach. Wystarczyły dwa rozdziały i wszystko  wróciło. Znowu znalazłam się w okupowanej  Warszawie, w Rosji, a nawet w Niemczech.
" Jeśli kogoś kochasz,dla niego zawsze znajdziesz siły, by się podnieść,gdy upadniesz".
Tak właśnie postępują nasi bohaterowie, są  silni i nie poddają się w walce chociaż śmierć niejednokrotnie zagląda im w oczy. Dojrzewają i patrzą zupełnie inaczej na świat, gdzie za każdym rogiem czai się widmo śmierci. Hanka zaszyta w głębokiej prowincji chociaż tęskni za wielkim światem zajmuje się wychowaniem  dzieci, Alicja zupełnie inaczej patrzy na miłość do Juliana, Igor i Walter watpią w swoje ideały, a Emil? ? Emil to już zupełnie inna bajka, czarny charakter jakich mało,  według mnie zupełnie pozbawiony sumienia  (ja osobiście nie trawię  faceta.
Autorka jak zwykle zachwyca ilością postaci i sprawnie oddziela prawdę historyczną od fikcji literackiej,  pisze pięknym  językiem, a tęsknota az wylewa się z kart powieści. Tęsknota za normalnością  i codziennością,  za bliskim i miłością,  za sprawami dnia codziennego.
"Gdy człowiek  wie,że ma rodzinny dom, wciąż czuje się dzieckiem,  gdy go traci, nagle w bolesny sposób staje się dorosły ".
I tak właśnie wojna obdarła naszych bohaterów z marzeń bez względu na to, oo której stonie barykady stoją,  jedyne co im zostało to przyjaźń i pomoc,  gdy tego potrzebują,  a niejednokrotnie to nastąpi. ...niestety.
Rzeka tęsknoty to świetnie napisana powieść,  która łączy w sobie powieść historyczną z przygodową, romans  z sensacją. Jak ja się cieszę, że  jeszcze kolejne tomy przede mną.
Moja ocena 9/10.

2 komentarze: