sobota, 10 grudnia 2022

Natalia Thiel Dziewczyna z portretu


 Data wydania: 11-10-2022
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Ilość stron: 456
ISBN: 9788382026993


Dziewczyna z portretu Natalii Thiel to druga po Walcu dla Izabeli książka w dorobku autorki. Przeczytałam ją jakiś czas temu, ale dopiero teraz mam możliwość nadrobić recenzje, bo przez dłuższy czas nie miałam dostępu do internetu. I wiecie co? Są książki, które zapadają w pamięci na długo. W przypadku Dziewczyny z portretu wystarczyło przeczytanie dwóch stron i klapki w mojej głowie się uruchomiły. Oczami wyobraźni widziałam treść książki i jak w kalejdoskopie sceny przewijały się w mojej głowie. To książka, która zapada w pamięci i nie daje o sobie zapomnieć.  To książka, przy której człowiek traci poczucie czasu i z niedowierzaniem patrzy jak szybko przewijają się strony. Natalia Thiel ma niesamowity dar snucia opowieści, która wnika w umysł i serce, wzrusza i wciąga od pierwszej strony. Natalia Thiel udowadnia, że można czarować słowem, można grać na emocjach czytelnika i przede wszystkim można stworzyć historię, którą czyta się zachłannie i z ogromnym zainteresowaniem.
Powtarzam, powtarzałam i powtarzać będę, że kocham historie, w których przeszłość miesza się z teraźniejszością, a jak jeszcze jest okraszone II wojną światową to nie potrzebuję nic więcej.
Hania Sikorska, bo tak nazywa się nasza bohaterka jest młodą kobietą, w której życiu nic nie jest takie jak być powinno. Zwolniona z redakcji, bez mężczyzny przy boku, bez napisania wymarzonej książki dziewczyna postanawia zmienić klimat i przede wszystkim otoczenie. Przytłoczona przez życie wyjeżdża do Gdyni, do ukochanych dziadków. To tutaj spędzała każde wakacje otoczona miłością i zrozumieniem. Dziadek Hanki, Jan Długosz jest znanym i cenionym malarzem. Podczas pobytu u dziadków i jednego ze spacerów nasza bohaterka poznaje przystojnego Filipa i to z nim zaczyna spędzać czas. Kiedy razem wybierają się na pobliski targ chłopak kupuje jej portret nieznanej dziewczyny. Dziewczyna z portretu fascynuje naszą bohaterkę i przyciąga jakąś niezwykłą siłą. Reakcja dziadków na widok obrazu zaskoczyła Hankę i każda próba wyjaśnienia spotyka mur milczenia. To właśnie zachowanie dziadków i ich reakcja sprawiły, że Hanka za wszelką cenę chce wyjaśnić kim jest owa dziewczyna. Razem z Filipem próbują wyjaśnić tę zagadkę, a okazało się, że jej rozwiązanie jest tuż obok. To Jan Długosz jest autorem portretu. Z jego opowieści wyłania się młodość, czas dorastania, wojna i okres powojenny. Musicie koniecznie sami sprawdzić kim jest Dziewczyna z portretu i dlaczego nie jest to babcia naszej bohaterki.
Natalia Thiel stworzyła po raz kolejny historię nietuzinkową, z doskonałym pomysłem i rewelacyjnym wykonaniem. Historię, która porywa czytelnika od pierwszej strony i na długo pozostaje w pamięci. To książka, która skłania do refleksji i zadumy, każe zatrzymać się chociaż na chwilę i zastanowić nad tym, co tak naprawdę w życiu jest ważne.
To druga książka w dorobku autorki, ale wiem, że po każdą kolejną sięgnę w ciemno, bo nazwisko Thiel jest znakomitą rekomendacją.
A Wy znacie twórczość Natalii Thiel?? Jeśli nie to nadróbcie to koniecznie. Polecam z całą odpowiedzialnością i jestem przekonana, że pokochacie bohaterów tak jak ja i na długo pozostaną w Waszej pamięci.

Moja ocena 9/10

Książka do kupienia na Bonito

4 komentarze:

  1. Widziałam tą książkę na Legimi, więc w wolnej chwili po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. O proszę, namówiłaś mnie,z chęcią poszukam i przeczytam te książkę. Bardzo w moim klimacie:)

    OdpowiedzUsuń