wtorek, 20 grudnia 2022

Helena Leblanc Strażnicy. Z miłości do Mont Blanc

 


Data wydania: 22.11.2022

Wydawnictwo: Lucky

Ilość stron: 320

ISBN: 9788367184656


Po książkę Strażnicy. Z miłości do Mont Blanc Heleny Leblanc sięgnęłam ze zwykłej ciekawości, bo po pierwsze zupełnie nie znam autorki, a po drugi urzekła mnie jak zwykle okładka i tytuł, bo kto z nas nie chciałby odwiedzić Francji i słynnego Chamonix. Byłam niezmiernie ciekawa tej książki i przyznaję, że początkowo nie mogłam się wgryźć w akcję, ale na szczęście z każdą stroną było coraz lepiej, a już zakończenie przekonało mnie do sięgnięcia po drugą część, którą mam na półce i w wolnej chwili między świątecznymi przygotowaniami zagłębię się w kolejne perypetie Heleny.

Helena, bo tak ma na imię główna bohaterka to młoda kobieta, która urlop spędza we Francji. Jedną z atrakcji owej wycieczki jest wejście na Mont Blanc. Wejście na ten najwyższy szczyt Alp zmieniło życie Heleny o 180 stopni. Dziewczyna zakochała się w górach od pierwszego wejrzenia. Po powrocie do Polski i nudnej urzędniczej pracy  Helena miała tylko jedno marzenie wrócić do Francji i zostać strażniczką górską. Tylko jak to zrobić? Czy uda się spełnić marzenie naszej bohaterce? Podobno chcieć to móc, a wizualizować marzenia to jakby już je spełnić. 
Podczas pobytu we Francji Helena poznała przystojnego Francuza, Martina. Mężczyzna nawiązuje z Heleną kontakt i... strzała Amora sięgnęła ich oboje. Jak pogodzić życie w rozłące?? Które zdecyduje się przeprowadzić? Czy Helena przeniesie się do Francji, czy też Martin zawita do Polski? Sięgnijcie po Strażników Heleny Leblanc i przekonajcie się sami.

To sprawnie napisana książka o spełnianiu marzeń i dążeniu do celu. To książka, w której nie ma czasu na nudę, bo dużo się dzieje, ale wszystko się zazębia i układa w zgrabną fabułę. Nie powiem były momenty, w których Helena mnie irytowała, ale podziwiałam ją za odwagę i determinację. Życie na emigracji znam doskonale, jego blaski i cienie. I wydaje mi się, że bez względu na to w jakim kraju jesteśmy to zawsze będziemy obcy i będzie się od nas wymagało więcej od innych, zawsze będziemy musieli coś udowadniać.

Wakacyjna miłość Heleny przerodziła się w coś trwalszego, ale czy przetrwa. Nie wiem, ale myślę, że w drugim tomie wszystko się wyjaśni.

Jeśli szukacie książki, która pokazuje, że chcieć to móc to sięgnijcie po Strażników.  Z miłości do Mont Blanc Heleny Leblanc, polecam na długie wieczory.


Moja ocena 7/10


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Lucky




2 komentarze: