piątek, 1 lutego 2019

Kazimierz Grochmalski Traktat o marionetkach



Data wydania: 10-08-2018
Wydawnictwo: Naumov Cee
Ilość stron: 91
ISBN: 9788394999506

18/2019

"  A jednak nienawiść wygrywa,
bezwzględna,
bez wybaczania,
bez filozoficznej jąkaniny
o nadstawianiu
drugiego policzka...."

Rzadko sięgam po poezję, ale to pewnie z tej prostej przyczyny, że będąc w szkole potwornie irytowało mnie pytanie: co poeta miał na myśli. Pierwszą odpowiedzią jaka cisnęła mi się na usta, a co ja wróżka. I jako, że z wróżkami zupełnie mi nie po drodze tak i poezję omijałam szerokim łukiem.
Po raz pierwszy od niepamiętnych czasów przeczytałam z własnej i nieprzymuszonej woli wiersze i podobało mi się, ba pochłonęłam je ekspresowo, Wiersze nie męczą, a w wielu przypadkach wizja świata Pana Kazimierza Grochmalskiego pokrywała się z moim postrzeganiem otaczającej nas rzeczywistości. To świat, w który ludzie zatracają się i ważniejsze jest mieć od być.
Największe wrażenie wywarła na mnie " Nienawiść i miłość" jakże aktualne i autentyczne.
Należy też zwrócić uwagę na szatę graficzną, która nie pozwala od siebie oderwać wzroku i stanowi doskonałe uzupełnienie wierszy Pana Kazimierza.
To tomik wierszy pełen emocji i przekazu, który zdecydowanie warto przeczytać.


Moja ocena 8/10

Za możliwość przeczytanie dziękuję Wydawnictwu NAUMOV CEE

4 komentarze:

  1. Nie często sięgam po poezję, ale ta, bardzo mnie kusi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. ojj nie, nie dałabym rady przeczytać, zdecydowanie wolę poradniki :)
    OBSERWUJĘ i będzie mi miło, jeśli i Ty dołączysz do grona moich obserwatorów.
    wtrybieoffline.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też po raz pierwszy od niepamiętnych czasów sięgnęłam po wiersze i...podobało mi się:) samą mnie to zaskoczyło:)

      Usuń