piątek, 8 lutego 2019

Joanna Jax Ziemia ludzi zapomnianych


Data wydania: 22-01-2019
Wydawnictwo: Videograf
Ilość stron:400
ISBN: 978837856998

21/2019

" To z miłości, wiary i nadziei czerpiemy naszą moc. Każdego można złamać, odebrać mu honor, godność i zdrowie. Ale tych trzech rzeczy nikt nas pozbawić nie może. One są z nami teraz i będą, gdy umrzemy,a nasze dusze będą krążyć w nieznanym nam świecie".

Przyznam szczerze, że przed sięgnięciem po każdą kolejną książkę Joanny Jax mam problem. Dlaczego? Otóż autorka przyzwyczaiła nas do samych rewelacyjnych  książek, które nie tylko się czyta jednym tchem, ale też do książek,  które niektórych uczą, a niektórym z nas przypominają o jakże ważnych kartach z naszej historii.
Ziemia ludzi zapomnianych to przecudna kontynuacja Podróży do krainy umarłych, o której pisałam tutaj

https://rudabiblioteczka.blogspot.com/2018/09/joanna-jax-podroz-do-krainy-umarych.html

Długo kazała Pani Joanna czekać na poznanie dalszych losów bohaterów i mam wrażenie, że dla fanów jej powieści to zdecydowanie za długo. Ja z każdej książki Pani Jax cieszę się jak z bożonarodzeniowego prezentu, a tu raptem czterysta stron, które czytają się same i znikają w mgnieniu oka.
Akcja Ziemi ludzi zapomnianych toczy się w latach 1940-1942, w Europie szaleje wojna, zbiera ona swoje krwawe żniwo, polscy oficerowie znikają ze swoich domów i ślad po nich ginie, a bohaterowie powieści Pani Joanny trafiają na Syberię. Jadą stłoczeni w bydlęcych wagonach, w warunkach, które urągają wszystkiemu, bez jedzenia, bez wody czy bez jakichkolwiek warunków sanitarnych i bez pewności co ich czeka. Zostają wysiedleni w jednej sekundzie i mają przy sobie tyle ile udało im się zapakować w walizkę.Nina oczekuje swojego pierwszego dziecka, panny Kąckie wraz z matką również trafiły do tego samego wagonu, tak samo jak Błażej ze swoim ociemniałym dziadkiem, mała Nelka z mamą i oczywiście Apolonia, która zdaje się sprawiać wrażenie oderwanej od rzeczywistości. Wszyscy jadą ku nowemu przeznaczeniu, którym okazuje się Modry Sad w Kazachstanie. Czy wszystkim uda się przystosować do tych trudnych, a wręcz nieludzkich warunków. Czy wszystkim uda się przeżyć? Sięgnijcie koniecznie po Ziemie ludzi zapomnianych, a gwarantuję, że nie będziecie się w stanie oderwać. Odbędziecie też podróż w okolice Irkucka, gdzie trafili z Wilna: Kuba, Paweł i Tomasz. Już teraz mogę Wam zdradzić, że nie wszystkim będzie dane wrócić z tej ziemi  ludzi zapomnianych.
Autorka tak jak nikt inny potrafi oddać atmosferę miejsca, gdzie trafili nasi bohaterowie, czuć szczypiący w policzki mróz i słychać trzask pękających drzew, czujemy głód i nieopisany smutek, a także wolę przetrwania.razem z bohaterami marzymy o wolności i powrocie do domu. Nikt tak jak pani Joanna w sposób drobiazgowy i przejmujący do bólu nie potrafi oddać życia Polaków, którym przyszło żyć na Syberii. Autorka ma niebywały wręcz talent do pisania powieści, w których z detalami oddaje obraz tamtych lat. To efekt pracy i talentu Pani Joanny, a książka zasługuje w pełni na ekranizację.
Ja jestem osobiście zachwycona i jednocześnie zmartwiona, że na kolejny tom przyjdzie nam znowu czekać :(


Moja ocena 10/10


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Videograf



17 komentarzy:

  1. To kolejna autorka, której nie znam. ale mam zamiar poznać!

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o autorce dużo dobrego ale nie przeczytałam jeszcze żadnej książki. Nie lubię czekać na kolejną książkę z serii dlatego najczęściej czekam aż całość będzie wydana

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze książek tej autorki, mam jak widać sporo do nadrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam autorki, ale okładka tej książki przyprawia mnie o dreszcze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam twórczości tej Pani, ale brzmi zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna, zachęcająca recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam, ale mam w planach, a twoja recenzja zmotywowała mnie, żeby przeczytać jak najszybciej :)

    OdpowiedzUsuń