wtorek, 23 października 2018

Olga Rudnicka Byle do przodu


Data wydania: 02-10-2018
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Ilość stron:448
ISBN: 9788381233521

112/2018

"(..) są chwile w życiu rodzica, gdy musi podejmować decyzje za swoje dzieci, bez ich wiedzy i często na przekór. To dla ich dobra".

Są autorzy, których jak wiecie kupuję w ciemno i do nich należy właśnie Pani Olga Rudnicka. Już z samym zakupem były cyrki, bo nabyłam, zapłaciłam i...nie obyło się bez interwencji telefonicznej w jednej z księgarni internetowych. Na szczęście zamieszanie trwało dwa dni i udało mi się pobrać plik na mojego ulubionego Kindle. Jak pobrałam to zaraz zaczęłam czytać i...przepadłam. A jeszcze powiem Wam w sekrecie, że zapowiada się cały cykl o detektyw Matyldzie Dominiczak i kolejną część Pani Olga zaplanowała na początek przyszłego roku. Już się nie mogę doczekać:)
O czym jest Byle do przodu? Maria i Piotr to rodzeństwo, które dostaje niespodziewanie od własnego i prywatnego ojca zastrzyk gotówki. Gotówki, która ma pomóc w realizacji ich marzeń. Maria, kobieta praworządna i porządna otwiera restaurację, a jej brat salon fryzjersko - kosmetyczny. I tu pojawiają się schody, bo ojciec nigdy w życiu nie dał nic bezinteresownie. Prezenty były zawsze po to, aby zagłuszyć wyrzuty sumienia albo aby zagłuszyły jakieś nieprzyjemne wydarzenia. Nasze rezolutne rodzeństwo musi dowiedzieć się za wszelką cenę co kryje się za tym niespodziewanym prezentem i w tym celu wynajmuje detektyw Matyldę Dominiczak. I tu zaczyna się komedia pomyłek, niesamowitych zwrotów akcji i wydarzeń. Jesteście ciekawi co ma do ukrycia tatuś naszych bohaterów, Pan Stanisław? Sięgnijcie w takim razie koniecznie po Byle do przodu, a gwarantuję, że będziecie zachwyceni i momentami będziecie zrywać baki ze śmiechu.Mamusia Marii i Piotr to osoba, którą można jeść łyżkami, ale w duecie z ciocią Danusią ...:) uwierzcie nie chcielibyście wpaść w ich ręce.
Mam wrażenie, że Pani Olga z książki na książkę robi coraz lepszą robotę i nieustannie mam wrażenie,że mamy z autorką identyczne poczucie humoru. Ja osobiście przeczytałam wszystkie książki autorki, ale uważam, że Byle do przodu jest najlepszą w jej dorobku.
To książka z zaskakującymi zwrotami akcji i pełna niesamowitych zwrotów akcji. To książka, która mnie osobiści rozbawiła do łez. Cała plejada postaci, które są świetnie wykreowane i każdy z nich jest niepowtarzalny i każdy wnosi coś do sprawy. Autorka bawi się słowem i momentami tak komplikuje sprawy, że wydają się one nie do wyprostowania, ale nie dla Pani Rudnickiej, której książki kupuję w ciemno i od dzisiaj nazywam ją niekwestionowaną Królową Polskiej Komedii Kryminalnej.
Jak dla mnie rewelacja:)

Moja ocena 9/10

6 komentarzy:

  1. Twórczość autorki, jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ją w planach. Uwielbiam autorkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekam z niecierpliwością na kolejna przygodę Matyldy Dominiczak :) Pani Oldze bardzo dziękuje za apel/ informacje na końcu ksiazki! 🌷 tak właśnie zmieniamy świat na lepsze ! Dziękuje!!!

    OdpowiedzUsuń