czwartek, 15 września 2022

Magda Skubisz - Aptekarka

 



Magda Skubisz- Aptekarka

Data wydania- 02.06.2022

Wydawnictwo: Media Rodzina

Ilość stron: 320

ISBN: 9788380089525

Cykl: Saga rodu Tyszkowskich (Tom 1)


Jak tylko zobaczyła w zapowiedziach wydawniczych "Aptekarkę" Magdy Skubisz i gdy przeczytałam opis, wiedziałam że ta książka musi trafić w moje ręce. Nie znałam wcześniej twórczości autorki, ale pierwszy tom Sagi rodu Tyszkowskich zauroczył mnie już po paru stronach i z niecierpliwością wypatruję w zapowiedziach kolejnych części. Ilu, nie mam pojęcia, ponieważ nigdzie nie znalazłam takiej informacji, ale bez względu czy będzie jeszcze jeden czy dwadzieścia, przeczytam je wszystkie. Długo czekałam aż cena ebooka spadnie, jednak książka jest warta każdej wydanej złotówki, a nawet zastanawiam się czy nie zakupić wersji papierowej, ponieważ są książki które muszę mieć na półce. Do nich z pewnością należy najnowsza książka Magdy Skubisz. 

Autorka zabiera nas w niesamowitą podróż do XIX-wiecznej Galicji, gdzie poznajemy młodziutką Katję, która pomimo wieku zdaje się być najlepsza w okolicy. Dziewczyna nie ma łatwego życia. Mieszka co prawda we dworze, ale jest poniżana, karana i poniewierana. To dobra dziewczyna, która stara się nieść pomoc nie tylko swojemu państwu, ale i okolicznym chłopom. Jej młody wiek niestety nie pomaga, bo jaką wiedzę może mieć taka nieopierzona kura, a właściwie kurczak. Katja biega po lasach i okolicznych łąkach, zbiera zielsko, zioła i ziółka, a potem przerabia je na medykamenty, maści i inne apteczne cuda. 

Pewnego dnia zostaje wypożyczona do pobliskiego dworu, aby ratować nogę aroganckiego sąsiada. Zadanie wydaje się być proste i łatwe, niestety pacjent nie ufa naszej bohaterce i nie jest skory do słuchania jej zaleceń. Bo cóż może wiedzieć dziewczę z wiecznie zielonymi rękoma, brudnymi nogami i w łachmanach które ledwie trzymają się grzbietu. Jak skończy się ta historia, dowiecie się sięgając po pierwszy tom Sagi rodu Tyszkowskich.

"Aptekarka" Magdy Skubisz to pozycja pełna humoru, zabawnych sytuacji i genialnych dialogów. Książka ma jeden zasadniczy minus, mianowicie za szybko się czyta. Miałam wrażenie, że ledwo ją zaczęłam a tu już przed oczami pojawiły się ostatnie strony. 

W tej dziele literackim czuć zapach ziół i lasów. Polubiłam Katję od pierwszej strony, i choć było mi jej strasznie żal, miałam przeczucie że dziewczyna sobie poradzi w każdej sytuacji. Pokochałam jej cięty język i błyskawiczne riposty, do których momentami zrywałam boki ze śmiechu. 

"Aptekarka" to gwarancja dobrej lektury na jesienne popołudnia. 

Moja ocena: 8/10

"Aptekarka" do kupienia na Bonito

4 komentarze:

  1. Bardzo zafascynowała mnie ta książka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa kiedy będzie kolejna część

      Usuń
    2. 26 października :-) Mam nadzieję, że kontynuacja będzie godna :-) Dziękuję za piękną recenzję i polecam się na przyszłość. Pozdrawiam!

      Usuń
    3. To już odliczam dni:) pozdrawiam

      Usuń