czwartek, 3 stycznia 2019

Wioletta Sawicka Czas próby


Data wydania: 12-06-2018
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Ilość stron: 640
ISBN: 9788381232708

5/2019

" Samotność jest największym przekleństwem w życiu, nie jego kres. Gdy nikt po tobie ni łzy nie uroni, to tak jakby życia twojego nie było."

Jak ja strasznie żałuję, że dopiero teraz przeczytałam Czas próby. Dlaczego ja tyle czekałam?? Pół roku od wydania, normalnie brawo. Co prawda jak zaczęłam to nie mogłam się oderwać o skończyłam książkę wczoraj, a w zasadzie dzisiaj o 0:45. Boli mnie głowa i zastanawiam się czy to z braku snu czy może od ilości wylanych łez, matko jak ja się spłakałam.
Czas próby to druga część cyklu Wyspy szczęśliwe i jako, że tę pierwszą czytałam dość dawno temu to miałam obawy czy będę pamiętać o co chodzi. I wiecie co, po paru stronach wszystko wróciło i pamiętałam tak jakbym czytała Wyspy szczęśliwe wczoraj. A t chyba świadczy o emocjach jakie towarzyszyły podczas czytania obu książek.
Joanna i Wiktor to para naszych głównych bohaterów, która przechodzi czas próby. Ona w trackie rozwodu z Tomaszem, który nie dosyć, że zostawił ją samą z małą Tosią to jeszcze z tak ogromnymi długami, że aż nie mieści się to w głowie. Oczywiście Tomasz ( były mąż) próbuje winę za rozpad małżeństwa przypisać Joannie oskarżając ją o zdradę i manipulując przy okazji córką. Tak mnie denerwował ten cały Tomasz, że były momenty, że miałam ochotę napluć mu w twarz i zetrzeć z ust cyniczny uśmieszek, Jezu co to za facet:( szuja, manipulant, oszust i typ spod ciemnej gwiazdy razem w duecie ze swoją koszmarną mamuśką.
Wiktor aktualny partner Joanny i jej  największa życiowa miłość też nie potrafi uporać się z przeszłością o czym nieustannie przypomina mu blizna na policzku. Skąd się wzięła?? Przeczytajcie sami:)
Jest i Daniel, bogaty biznesmen, który szaleńczo kocha Joannę i jest gotów dla niej zrobić wszystko. Jakim sposobami próbuje sobie zaskarbić jej przychylność to już zupełnie inna bajka.
Joanna jednak szaleńczo kocha Wiktora to on jest powietrzem, którym chce oddychać. Gdy na horyzoncie pojawiają się kłopoty to nie waha się mu pomóc. Co zrobi kobieta, aby uratować ukochanego? i czy jej postępowanie zostanie właściwie odebrane przez Wiktora. Czeka ich długo czas próby. A jak się on zakończy? Czy prawdziwa miłość jest w stanie wszystko wybaczyć czy są rzeczy, o których zraniony mężczyzna nie będzie umiał zapomnieć? Sięgnijcie koniecznie po Wyspy szczęśliwe i Czas próby, bo to kawał dobrej kobiecej literatury.I choć książka nie należy do najcieńszych to gwarantuję, że będziecie rozczarowani, że tak szybka się skończyła.
To piękna i wzruszająca lektura, którą się czyta jednym tchem. Nie zabrakło łez i uśmiechu na twarzy. Autorka stworzyła tak autentyczną historię, że ma się wrażenie, że jest się uczestnikiem zdarzeń. Pokazuje nam ,że świat nie jest tylko czarny i biały, ale ma też wiele odcieni szarości. To piękna książka o trudnej,ale jakże namiętnej miłości Joanny i Wiktora. Autorka udowadnia, że słońce wzejdzie dla każdego chociaż czasami trzeba na to długo czekać, ale warto:) To cudna saga rodzinna, która pokazuje tak najmłodsze pokolenie jak i seniorów rodu.Autorka zabiera nas na Mazury i prowadzi ulicami Warszawy
Pani Sawicka udowadnia, że można stworzyć powieść obyczajową ciekawą i mądrą taką, po której z optymizmem spoglądamy w nadchodzący dzień. Ja żałuję, że lekturę mam już za sobą, ale kto wie...może za jakiś czas sięgnę po nią ponownie?

Moja ocena 9/10

8 komentarzy:

  1. Skoro żałujesz, że lektura jest już za Tobą, dla mnie jest to znak, że koniecznie muszę ją przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam obydwie i też byłam nimi zachwycona :-)
    Zresztą przeczytałam juz wszystko co Napisała Wioletta Sawicka u każda książka zapada na długo w pamięć. Czekam z niecierpliwością na następne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To witam w klubie, bo ja też:) na fb widziałam, że szykuje się nowa książka

      Usuń
  3. Dodałam obie do listy ;) bardzo sie cieszę na sama myśl ze będę mogła przeczytać :) Dziękuje🌸

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytalam wraz z Wyspami Szczesliwymi! Bardzo mi sie zrobio przykro jak sie skonczyla, i nie mam na mysli zakonczenia ksiazki! Piekne historie napisane lekkim piorem! Dziekuje za ta recenzje :*

    OdpowiedzUsuń