środa, 26 lipca 2023

Magda Stachula- Pisarka

 




Magda Stachula- Pisarka

Data wydania: 14.06.2023

Liczba stron: 336

ISBN: 9788367674539

Wydawnictwo: Wydawnictwo LUNA

"Laura Ruta to autorka bestsellerowych thrillerów. Właśnie świętuje premierę najnowszej powieści, która zbiera entuzjastyczne recenzje. Dzień po spotkaniu z czytelnikami pisarka dostaje tajemniczą przesyłkę, której zawartość przypomina jej o groźbie sprzed lat. Kto jest nadawcą? Kto zdobył adres Laury? I wreszcie skąd wie, jak skończy się jej życie? Czy właśnie oznajmił, że planuje ją zabić? 

Kilka dni później Laura Ruta znika bez śladu. Ruszają poszukiwania, policja przesłuchuje świadków i podejrzanych, a media spekulują, czy to zaplanowany marketingowy performance, czy jednak ktoś uprowadził pisarkę?"

Są książki które zapadają w pamięć, są "nieodkładalne" od początku do końca a czytając je nie zauważamy gdy wskazówki zegara nieubłaganie przesuwają się do przodu. Ta jednak do nich nie należy i przyznam szczerze, że ciężko mi było "zmęczyć" ją do końca. 

Akcja prowadzona jest z kilku punktów widzenia, zarówno porwanej Laury, jej męża Sebastiana, Joanny oraz Artura- agenta Laury . Brak większej dynamiki i jakiegoś napięcia jak choćby w przypadku mojej poprzedniej książki Magdy Stachuli ("Idealna"), historię porwania i połączeń między postaciami odkrywamy powoli co tym razem.. nie wzbudzało we mnie większych emocji. 

Sam pomysł na fabułę wydaje się być dosyć interesujący, w tym zmaganie się z demonami przeszłości, jednak w porównaniu do debiutanckiej "Idealnej" w "Pisarce" zabrakło mi tej głębi psychologicznej, wodzenia czytelnika za nos. Z pewnością sięgnę po więcej książek autorki, ta jednak nie dołączy do kanonu moich ulubionych.

Moja ocena: 5/10

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Luna

2 komentarze:

  1. A to mnie zaskoczyłaś. Stawiałam tej książce wysoką poprzeczkę. Jednak i tak ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Do tej pory czytałam same pozytywne opinie o tej książce. Dlatego twoja opinia wprowadza ciekawy głos o dyskusji wokół niej.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń