sobota, 7 lipca 2018

Greg Sestero,Tom Bissel The Disaster Artist.Moje życie na planie The Room,najlepszego złego filmu na świecie


Data wydania:02-07-2018
Wydawnictwo:Zysk i S-ka
Ilość stron:404
ISBN:9788381163477

74/2018

"Pierwszego kwietnia 2003 roku dobrzy mieszkańcy Hollywood powitali wielką twarz Tommy,ego, patrzącą z billboardu przy Highland Avenue, tylko kilka przecznic od Kodak Theater, gdzie co roku odbywa się ceremonia rozdania Oskarów.Reklama ukazywała przyciętą wersję jednego z ulubionych zdjęć Tommy'ego: twarz lekko w dół,ściśnięte usta i oczy wypełnione wściekle pustym skupieniem"

Ciężko mi ocenić książkę, bo w zasadzie nie oglądam telewizji.Szkoda mi czasu, gdy mam w swojej biblioteczce i na czytniku książek na kopy. Jeśli mam do wyboru dwie godziny filmu,a dwie godziny z książką to zawsze wybiorę to drugie. Chyba jednak muszę nadrobić braki w kinematografii, bo lubię wiedzieć co w trawie piszczy.
The Disaster Artist.Moje życie na planie The Room, najlepszego złego filmu na świecie to opowieść o Tommym Wiseau - człowieku legendzie, owianym tajemnicą ekscentryku.

"To.Oto mój film.Oto moje życie.Mam nadzieję,że czegoś się nauczycie i odkryjecie swoje ja"

Sięgnęłam nawet do Wikipedii ( chociaż to nie jest najbardziej wiarygodne źródło informacji), aby dowiedzieć się kim był ów Tommy,ale i ona zawiera opis z trybem przypuszczającym.Prawdopodobnie urodził się w Polsce,ale jego prawdziwa data urodzenia nie jest znana, prawdopodobnie mieszkał we Francji po czym wyjechał do Stanów.Jego karierę aktorsko - reżyserską zapoczątkował wypadek drogowy, któremu uległ Tommy. Długi pobyt w szpitalu, gdzie nasz bohater był bliski śmierci spowodował,że Wiseau zapragnął zrealizować swoje marzenie.
Któż nie marzy o Hollywood. Komu nie jawi się Ameryka jako kraina mlekiem i miodem płynąca.Od pucybuta do milionera, od zera do reżysera.
Greg Sestero, autor powieści to podobno największy przyjaciel Tommy'ego Wiseau.Ale czy przyjaciel wyciąga na światło dzienne sprawy, które ktoś na powierza w tajemnicy.Tylko czy faktycznie w tajemnicy czy może jest to okazja do zarobienia kolejnych pieniędzy.
The Room powstało w 2003 r. z niewiarygodnym budżetem 6 milionów dolarów.Skąd taka suma w rękach Wiseau tego też nie wiadomo.Wiadomo natomiast,że został okrzyknięty najgorszym filmem na świecie,ale czy rzeczywiście najgorszym skoro jest o nim tak głośno?

"Ten porywający dramat opowiada o miłości i ostatecznej zdradzie"

The Room to historia jak dla mnie dziwaka, człowieka którego amerykański sen się ziścił. Nie ważne z jakim efektem i jaką cenę przyszło zapłacić za jego realizację.Tommy Wiseau to indywidualność, która bez względu na konsekwencje podąża własną wytyczoną ścieżką.

" Dał światu swoją wizję niezależnie od tego, czy świat miał na to ochotę, czy nie. Był gwiazdą filmową niezależnie od tego, czy świat o tym wiedział, czy nie. Po drodze zdarzyło mu się być destrukcyjnym, a czasami nawet okrutnym, lecz jak mógłbym - ja lub ktokolwiek inny - nie wzruszać się na myśl o Tommym, który tak zażarcie walczył z przeciwnościami..."
The Room to książka nie tylko dla miłośników tego filmu. Ja go nie widziałam,a przeczytałam książkę z niekłamanym zainteresowaniem, To pełna emocji książka, gdzie śmiech miesza się ze złością,a gniew ustępuje miejsca żalowi.

Moja ocena 7/10

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka



6 komentarzy: