środa, 7 lipca 2021

Justyna Leśniewicz Zakręcona znajomość


 Data wydania: 31-05-2021
Wydawnictwo: Plectrum
Ilość stron: 288
ISBN:9788396133120

54.

Justyna Leśniewicz to zupełnie nieznane mi nazwisko, chociaż jak zauważyłam autorka ma na swoim koncie kilka książek. Przyznam, że niepotrzebnie sięgnęłam po Zakręconą znajomość, bo moja lista "do przeczytania" znowu się wydłużyła, bo przypadł mi do gustu styl autorki i jej poczucie humoru. To lekka iście wakacyjna powieść, z którą z pewnością spędzicie równie miłe chwile jak ja.
" Niewielka miejscowość . Roztrzepana singielka. Przypadkowy wczasowicz.
Patrycja to nieco chaotyczna, mieszkająca w małej wiosce trzydziestolatka. Jako, że jeszcze nie wyszła za mąż, wśród lokalnej społeczności uważana jest za starą pannę. Fakt ten jest solą w oku jej matki, która naciska, by córka zmieniła stan cywilny. Okazja ku temu trafia się, gdy w okolicy pojawia się tajemniczy Adam.
Umiejętność Patrycji do pakowania się w przedziwne sytuacje sprawia, że ścieżki jej i przystojnego mężczyzny się przecinają. W przeciwieństwie do matki, dziewczyna nie łudzi się jednak, że ta znajomość zakończy się romantycznym i żyli długo i szczęśliwie, zwłaszcza, że na palcu letnika połyskuje obrączka.
Jakie sekrety skrywa mężczyzna? Czy dziewczyna ulegnie jego czarowi i złamie swoje zasady? A przede wszystkim - jaki wpływ na relację tej dwójki będą mieli mieszkańcy wioski?"
Prawda, że dobrze brzmi. A powiem Wam, że w środku jest jeszcze lepiej. Jest lekko, zabawnie, jest łezka i są ważne sprawy obok których nie można przejść obojętnie. Książkę przeczytałam już jakiś czas temu, ale wróciłam dopiero po trzymiesięcznej banicji, gdzie nie miałam dostępu do internetu i teraz nadrabiam braki. Wystarczyło, że wzięłam do ręki Zakręconą znajomość, a cała historia stanęła mi przed oczami.
Autorka akcję swojej powieści umiejscowiła w małej miejscowości, gdzie każdy każdego zna,  każdy wie lepiej, na jednym końcu kichną, a na drugim mówią mu na zdrowie, a najlepsze źródło informacji stanowi miejscowa sklepowa. To tutaj mieszka trzydziestoletnia Patrycja, która po studiach wróciła do Leśnic, a że ma lat tyle ile ma to uchodzi za starą pannę. Mieszka w domu odziedziczonym po babci, ma dobre serce otwarte na innych i prawo jazdy.  Powiecie cóż z tego? W dzisiejszych czasach każdy jeździ samochodem, a owszem, ale Patrycja plus samochód to z pewnością źródło niefortunnych zdarzeń. Tak na marginesie to doskonale ją rozumiem, bo kto wymyślił parkowanie, a już zwłaszcza tyłem to ja nie wiem:) To właśnie podczas powrotu do domu ( samochodem oczywiście) poznaje Adama. Poznaje to może za duże słowo, bo ona niemal go przejechała :) na szczęście niemal i to właśnie ten wypadek stanowi początek Zakręconej znajomości, która zakończy się.. no właśnie jak? Sięgnijcie po Zakręcona znajomość i przekonajcie się sami.
Justyna Leśniewicz stworzyła książkę autentyczną, z bohaterami z krwi i kości, których nie sposób nie lubić. Książkę, która być może nie odbiega od utartych schematów, ale humor, który tryska z niemal każdej strony wyróżnia ją spośród innych. Humor i wzruszenie, bo nie ukrywam, że łezka też zakręciła mi się w oku. To świetnie napisana książka, która bawi, wzrusza i przypomina, że warto pomagać innym, warto wyciągnąć rękę do drugiego człowieka. Pamiętajcie, że w życiu nic nie dzieje się bez przyczyny, a napotkani ludzie zawsze są po coś.
Polecam Wam serdecznie Zakręconą znajomość Justyny Leśniewicz i gwarantuję, że nie będziecie żałować.

Moja ocena 8/10

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Plectrum



10 komentarzy: