niedziela, 18 kwietnia 2021

Izabela Frączyk, Jagna Rolska Upadek milionera

Data wydania: 06-04-2021
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Ilość stron: 414
ISBN: 9788382340907

32.

Upadek milionera to kontynuacja Kaprysu milionera, o którym pisałam

http://rudabiblioteczka.blogspot.com/2020/07/izabella-fraczyk-jagna-rolska-kaprys.html

Poprzedni tom przeczytałam w lipcu ubiegłego roku i jak pewnie doskonale wiecie nie jestem zwolenniczką kontynuacji, ale musze przyznać, ze pierwsza część jakoś zapadła mi w pamięci i z zaciekawienie sięgnęłam po kontynuację. Pewnie z powodu nazwiska jednej ze współautorek, bo nie ukrywam, że lubię twórczość Pani Frączyk.
Jak poradziły sobie autorki z kontynuacją? Już w pierwszej części polubiłam się bardzo z główna bohaterką, która niczym baśniowy Kopciuszek uległa metamorfozie, ale niestety czar prysł i nasza bohaterka musiała zacząć twardo stąpać po ziemi. Danka wraca wraz z Markiem do Warszawy i postanawia diametralnie zmienić swoje życie. Młodzi kupują mieszkanie, bo ze starym Danka miała fatalne wspomnienia, nasza bohaterka robi prawo jazdy i kupuje pierwszy samochód i co najważniejsze swoja pasję, fotografowanie przeradza w zawód i zakłada firmę. Sielanka między naszymi bohaterami kwitnie do czasu, gdy zupełnie przez przypadek Danka dowiaduje się, że Marek prowadzi podwójne życie: z nią i byłą żoną. Nie będziecie chyba zdziwieni, że idylla się kończy, a walizki zostały spakowane.
Zraniona po raz kolejny Danka postanawia rzucić się w wir pracy, ale życie szybko zweryfikowało plany i na skutek serii niefortunnych zdarzeń ląduje na urokliwej wyspę wraz z ....Emilem.  Tak losy tej dwójki znowu się skrzyżowały, a na wyspie nie będzie już wersji dla bogaczy all inclusive. Będzie codzienne życie i ciężka praca niejednokrotnie od świtu do zmierzchu. Dlaczego? A tego już dowiecie się sięgając po Upadek milionera.
Oj dzieje się w tej części dużo, dużo i jeszcze więcej. Autorki nie oszczędzają naszych bohaterów, a zwroty akcji przyprawiają momentami o zawrót głowy. Nie jest nudno, a Upadek czyta się dosłownie jednym tchem. Gdybym miała wybrać, która z części jest lepsza to z pewnością byłby to trudny wybór. Jedno jednak jest pewne jeśli chcecie poznać losy Danki i Emila to musicie czytać książki po kolei.
To według mnie świetnie napisana kontynuacja, która pokazuje przewrotność losu. Jednego czego możemy być pewni w życiu to śmierć i podatki, a reszta ....życie pokazuje boleśnie, że nic nie jest dane na zawsze.
Polecam Wam serię autorstwa Frączyk - Rolska, bo jest naprawdę dobrze napisana, a ja z niecierpliwością czekam na kolejną i zdaje mi się, że ostatnią, część.

Moja ocena 8/10

6 komentarzy: