środa, 12 września 2018

Stefania Jagielnicka-Kamieniecka Nieodwzajemniona miłość



Data wydania:06-09-2018
Wydawnictwo:WasPos
Ilość stron:270
ISBN:9788366070240

97/2018

"Jesteśmy słabi,często upadamy, czasami podnosimy się o własnych siłach, lecz częściej nie jesteśmy w stanie.I wtedy musimy zwrócić się o pomoc do Boga..."

To pierwsze moje spotkanie z autorką i chociaż to nie debiut to ja do tej pory nie miałam przyjemności poznać twórczości Pani Stefanii. Zmieniło się to dzięki uprzejmości Wydawnictwa WasPos.Czy było to udane spotkanie? Przekonajcie się sami:)
Izę poznajemy już na pierwszej stronie książki. To młoda dziewczyna, która mieszka w Wiedniu, gdzie żyje z o wiele od siebie starszym mężem.Miłość???A skąd to niespełnione ambicje nieżyjącej matki Izabeli, która twierdziła,że najważniejsze są tylko pieniądze.A co może dać szczęście młodej dziewczynie jak nie mąż milioner?? no według mamusi naszej bohaterki to przecież oczywiste.
Pewnego dnia w jednym z wiedeńskich parków Izabela poznaje Kajetana Korusiewicza, psychoterapeutę z Warszawy.Między młodymi iskrzy i...... no właśnie tych i jest cała tona,ale nie mogę powiedzieć co, bo nie chcę Wam zabierać radości z czytania:)
Powiem tyle,że mąż naszej bohaterki umiera i Iza wraca do Warszawy, miłość okazuje się trudna, bo jak mówi Jan Izydor Sztaudynger "w tym cały jest ambaras,żeby dwoje chciało naraz.
To książka poruszająca ważne tematy i chociaż początkowo nie mogłam się w nią wgryźć to w efekcie końcowym czytałam do późnej nocy, bo nie mogłam się od niej oderwać. Autorka pokazuje jaki wpływ m wychowanie na całe nasze życie, jaki wpływ mają dominujący rodzice, którym dzieci nie potrafią się przeciwstawić. Pokazuje nam też przemianę głównej bohaterki, która po śmierci męża z rozpieszczonej i mającej wszystko młodej kobiety, która jest egoistyczna i myśli tylko o sobie i własnych potrzebach zmienia się w osobę współczującą, empatyczną i niosącą pomoc. Wgłębia się w zakamarki duszy, pokazuje nam jak wygląda życie w szpitalu psychiatrycznym i walka z depresją.
To nie jest książka lekka, łatwa i przyjemna,ale pomimo trudnych tematów, którymi raczy nas autorka czyt się ją wręcz znakomicie, ośmielę się nawet stwierdzić, że książka sama się czyta, bo z każdą kolejną stroną rośnie ciekawość co dalej wydarzy się z Izabelą i Kajetanem, bo to nie jest miłość usłana różami.
Przyznam szczerze,że jestem zaskoczona i z przyjemnością sięgnę po kolejne książki autorki, bo widzę, że autorka ma własny i niepowtarzalny styl.

Moja ocena 8/10


Za możliwość przeczytania książki bardzo dziękuję Wydawnictwu WasPos


2 komentarze: