poniedziałek, 23 listopada 2020

Marcin Michał Wysocki #Portal randkowy

 


Data wydania: 09-11-2020
Wydawnictwo: QES Agency
Ilość stron: 312
ISBN: 9788366044173

126/2020

To druga książka Pana Marcina Michała Wysockiego, którą miałam przyjemność przeczytać . Najnowsza książka autora to zbiór ośmiu opowiadań i przyznaję, że podchodziłam do książki jak pies do jeża właśnie ze względu na formę. Kto zagląda na blog to doskonale wie, że nie jestem fanką tej krótkiej formy, bo mam wrażenie, że ledwo się historia rozkręci to już koniec i trzeba poznawać nowych bohaterów.  I tutaj mnie Pan Wysocki zaskoczył, bo .... te opowiadania były najzwyczajniej w świecie dobre, pełne emocji okraszone subtelną dawką humoru, ale to co mnie zachwyciło po raz kolejny w twórczości autora to lekkość pióra.
Książka zawiera zbiór ośmiu opowiadań i jak sam tytuł wskazuje są to opowiadania o miłości. Takie czasy mamy, że ludzie w swoim zagonionym świecie nie mają czasu na prawdziwe randki. Większość swojego życia spędzają w sieci i to też tutaj starają się poznać swoją drugą połówkę. Z czego to wynika ? Tak sobie myślałam podczas lektury, że może trochę z nieśmiałości, może z łatwizny, a może i z tej prostej przyczyny, że monitor przyjmie wszystko. Możemy udawać kimś kim nie jesteśmy, nie musimy się martwić, że nie wyglądamy jak modelki z wybiegu i nie musimy przewalić tony ciuchów tylko po to, aby stwierdzić, że nie mamy co na siebie włożyć. Jesteśmy odważniejsi, znikają kompleksy i poczucie samotności, bo chociaż przez chwilę ktoś poświęci nam swoją uwagę. Nikt nie chce być sam i każdy potrzebuje bliskości drugiego człowieka.
Autor swoją książkę oparł na prawdziwych wydarzeniach i zabiera nas do ośmiu europejskich miast. Wędrujemy po Francji, Wielkiej Brytanii, Czechach, Łotwie, Kraju Basków, Finlandii, Szwecji i Włoszech. Osiem państw i osiem różnych historii o ludziach, którzy miłości poszukują w internecie. Nie będę opisywała Wam każdej z tej historii, ale zapewniam, że warto każdą z osobna poznać. Jedne wywołają uśmiech na Waszych twarzach, inne zasmucą, a jeszcze inne będą miały wątek kryminalny. Każda z tych historii wydarzyła się gdzieś tam, ale każda uczy nas, że w sieci należy być ostrożnym, bo przecież nigdy nie wiadomo kto siedzi po drugiej stronie.
Książka jest świetnie napisana, a każde opowiadanie to nowa podróż do innego zakątka Europy. Jedno do czego mogę się przyczepić to brak opowiadania o Polsce.
Jeśli jeszcze nie znacie twórczości autora to koniecznie sięgnijcie po Jego książki, bo są naprawdę dobrze napisane. Ja każdą kolejną biorę w ciemno i pozostaje mi tylko mieć nadzieję, że nie trzeba będzie długo czekać:)

Moja ocena 8/10

Za możliwość przeczytania książki dziękuję serdecznie autorowi Panu Marcinowi Michałowi Wysockiemu

4 komentarze: