czwartek, 5 listopada 2020

Federica Bosco Mówili, że jestem zbyt wrażliwa

Data wydania: 27-11-2019

Wydawnictwo: Feeria

Ilość stron: 272

ISBN: 9788366380264

Tłumaczenie: Natalia Mętrak - Ruda


116/2020

Już dawno miałam ochotę sięgnąć po tę książkę, ale zawsze coś stawało na przeszkodzie. Spójrzcie tylko na okładkę, którą kocha się od pierwszego wejrzenia. Ja też jestem jak ten jeż często chowam się w swoich kolcach i nie każdy ma do nich dostęp. To dla mnie książka numer jeden, do której będę zaglądać często i w chwili słabości. Czytając miałam wrażenie jakby autorka pisała o mnie. A może mnie zna?? To będzie taki mój magiczny zestaw przetrwania : koc, herbata i Mówili, że jestem zbyt wrażliwa. Obojętnie, na której stronie zacznę czytanie....,będzie dobrze.

Hiperwrażliwość, bo o niej jest poradnik to inaczej WWO, Wysoko Wrażliwe Osoby. I pewnie być może nawet przez myśl by mi to nie przeszło, gdyby nie rozmowa z koleżanką. Małgośka, weź przeczyta, bo to książka dla ciebie. Powiem Wam, że miała rację

Mówili, że jestem zbyt wrażliwa to swoisty pamiętnik, w który autorka zabrała nas w podróż przez swoje życie i przedstawiła nam wnioski do jakich doszła w czasie 44 lat. Wszystko przedstawia na swoim przykładzie i uczy jak radzić sobie z wrażliwością. Wiele wnosi i otwiera oczy na sprawy, o których wiedziałam, ale nie umiała ich nazwać po imieniu.

To nie jest poradnik, który przeczytacie w przeciągu tygodnia. Ja po każdej interesującej mnie kwestii musiałam ją przemyśleć i poukładać w głowie. Trochę czasu mi zajęło, ale było warto, bo otworzyły mi się szerzej oczy i pozwoliła na samozrozumienie.

W książce znajdziecie także test, podsumowanie, które jest swoistym wademekum i najważniejszy zestaw przetrwania, na który składa się:
1. iPod z ulubioną muzyką

2. Perfumy, bo zapach przywołuje wspomnienia i emocje

3. Głaskanie, bo działa uspokajająco na nerwy ( u mnie głaskania pod dostatkiem, bo mam koty i zawsze się któryś nawinie pod rękę)

4. Coś intensywnego do jedzenia, bo działa na kubki smakowe i przywraca do teraźniejszości

5. Zimno, bo zimna woda na twarzy przynosi ukojenie ( wiem dlaczego mam zimne grzejniki)

6.Obserwacja, bo odwraca uwagę.

7. Okulary przeciwsłoneczne,

8. Slow down, czyli zwolnij

Jak dla mnie poradnik Frederica Bosko Mówili, że jestem zbyt wrażliwa jest genialny i z pewnością będzie przeze mnie przeglądany wiele raz... tak do zaczytania.

Nie będę stawiać ani gwiazdek, ani punktów, bo dla tego poradnika nie ma skali i dla każdego będzie on znaczył coś zupełnie innego.


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Feeia 

4 komentarze:

  1. Świetnie, że uważasz ten poradnik za dobry. Od jakiegoś czasu coraz bardziej kuszą mnie poradniki od tego wydawnictwa.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytam zdecydowanie za mało poradników i czas to zmienić

      Usuń
  2. Ja jakoś nie tęsknię za poradnikami. 😊

    OdpowiedzUsuń