piątek, 3 sierpnia 2018

Penny Reid Przyjaciele bez bonusu



Data wydania:20-06-2018
Wydawnictwo:Poradnia K
Ilość stron:430
ISBN: 9788366005075

84/2018

"Trudno tęsknić za czymś, czego się nigdy nie miało"

Przyznam szczerze,że to moje pierwsze spotkanie z autorką,ale przecież nie samą polszczyzną człowiek żyje i czasami trzeba sprawdzić co piszczy w trawie u pisarzy z obcych landów.Przyjaciele bez bonusu to druga część Kółka Singielek Miejskich. Pierwsza część miała tytuł Randka z homo sapiens, której nie miałam przyjemności przeczytać,ale to nic straconego, bo nadrobię jak tylko będę miała okazję:)
Elizabeth Finney tak nazywa się nasza bohaterka to kobieta dynamit, którą łatwo wyprowadzić z równowagi,a wtedy....zupełnie nie hamuje nad językiem,a włada nim tak,że nie sposób oderwać się od lektury. Jest rezydentką w szpitalu, prowadzi badania kliniczne i co wtorek spotyka się w gronie przyjaciółek na ploteczkach i dzierganiu.Jest samotna, wrażliwa i nie potrafi nawiązać trwalszej relacji w płcią przeciwną co wynika z traumatycznych przeżyć z przeszłości.Jej dewiza życiowa to nigdy się nie zakochać, bo miłość przecież nigdy nie kończy się dobrze. Czy tak jest???Przekonajcie się sięgając po najnowszą książkę Penny Reid Przyjaciele bez bonusu. Powiem wam w sekrecie,że pojawi się i on, znajomy z młodzieńczych lat, który wiecznie jej dokuczał,ale który i trwał przy jej boku w najgorszych momentach jej  życia. Czy taka mieszanka wybuchowa ma rację bytu? Czy przeszłość jest w stanie zaważyć na ich związku?
Przyznam szczerze,że na początku bez znajomości pierwszej części było mi trochę trudno rozeznać się kto z kim i dlaczego to historia Elizabeth wciągnęła mnie do tego stopnia,że nie dosyć,że przeczytam pierwszą część to będę z niecierpliwością wyglądać kolejnych ( oby były).To niezwykle tkliwa i przejmująca historia, być może przewidywalna,ale nie umniejsza to przyjemności wynikającej z czytania.To historia, która pochłonie was bez reszty. To opowieść o przyjaźni i tęsknocie, o żalu i nadziei, o zaufaniu i bliskości. To kolejna powieść o tym,ze nie zrobimy kroku do przodu jeśli nie uporamy się z demonami przyszłości.
Ja jestem zachwycona lekkością pióra autorki i zakochana po uszy w bohaterach,a już dialogi między bohaterami sprawiają,że chwilami padamy na kolana:)
Polecam serdecznie wszystkim, którzy mają ochotę na co odprężającego i lekkiego, a jednocześnie na coś co wzbudza refleksję i skłania do chwili zadumy.

Moja ocena 8/10

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Poradnia K


6 komentarzy:

  1. Zacznę raczej najpierw od pierwszej części, będzie mi łatwiej. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zaczęłam od drugiej,ale z pewnością sięgnę po pierwszą

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje mi się, że tę przygodę zacznę od pierwszego tomu :)
    cos-o-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam dostać od Wydawnictwa to nadrobie

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli będę miała pierwszy tom to może się skuszę. Pozdrawiam ciepło!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Czekam na pierwszy i podzielę się wrażeniami

    OdpowiedzUsuń