wtorek, 23 kwietnia 2019

Wioletta Sawicka Piękna milość


Data wydania: 05-03-2019
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Ilość stron: 584
ISBN: 9788381690311

54/2019

" Żyjemy w plastikowych czasach powierzchownych uczuć, płytkich relacji, gdzie wirtualna rzeczywistość wypiera realną bliskość. Teraz nie ma czasu na życie, jest tylko pogoń za nim, żeby mieć więcej, pojechać dalej, wspiąć się na kolejny szczebel, a "być" oznacza "mieć", choć człowiek przecież nie usiądzie na dwóch krzesłach. Biegniemy coraz prędzej, by i tak w konsekwencji dotrzeć do śmierci."

Ostatnio mam niesamowite szczęście, bo każda książka, którą biorę do ręki mnie czymś urzeka, czymś zaskakuje. Tym razem mój wybór padł na najnowszą książkę Wioletty Sawickiej Piękna miłość i powiem szczerze, że według mnie najmłodsze dziecko Pani Wioletty jest zarazem najlepszą książką w jej dorobku. Mądra, przemyślana, dojrzała i taka, która na długo zapada w pamięci. Ja osobiście dawkowałam sobie czytanie i to tylko z tego powodu, że musiałam się uspokoić i wysuszyć oczy, bo dosłownie nie widziałam tekstu. Dawno żadna książka mnie tak nie wzruszyła i nie poruszyła. Sugerując się tytułem powiecie, ot kolejne romansidło, napisane według utartych schematów. To książka pełna wzruszeń i uśmiechu, łez i złości, to trudna i mądra książka, która zmusza do myślenia i zastanowienia się co tak naprawdę jest ważne.
Ona i on..Baśka i Michał, pasują do siebie jak dwie połówki jabłka, kochają się tak, że zdawałoby się, że jedno nie potrafi żyć bez drugiego, ich życie jest poukładane, są szczęśliwi i realizują swoje marzenia. Baśka choć z wykształcenia architekt spełnia się jako agentka nieruchomości, Michał natomiast związany jest z wojskiem. Życie zdawałoby się bajka, ale i bajki kiedyś się kończą. Ta skończyła się z momentem wyjazdu Michała na misję. Co takiego się stało? Sięgnijcie koniecznie po najnowszą powieść Pani Sawickiej, a gwarantuję, że nie będziecie żałować ani sekundy spędzonej z książką.
Polubiłam Basię od pierwszej strony i tak strasznie było mi jej zal, gdy los raz za razem rzucał jej kłody pod nogi. Zupełnie jakby chciał wypróbować ile nasza bohaterka jest w stanie znieść. Ale na szczęście Baśka to silna, młoda kobieta, która może liczyć w każdej sytuacji na grono wypróbowanych przyjaciół. Chociaż każdy z nich ma własne życie i własne sprawy to nie opuszczają dziewczyny w najgorszych momentach jej życia, zawsze stoi któreś z boku.
Nie opowiem Wam co spotkało Basię i jak jej się udał wyjść na prostą, bo nie chcę Wam odbierać przyjemności czytania. Wiem, że Wioletta Sawicka stworzyła powieść, która na długo zapadnie w sercu i która nie da szybko o sobie zapomnieć, a to chyba w powieść najważniejsze. To powieść dla wszystkich od lat 10 do 100 i każdy znajdzie w niej coś dla siebie. To powieść o woli przetrwania i przyjaźni, o trudnym temacie straty najbliższych i sile miłości do nienarodzonego dziecka,
To cudna książka, którą się czyta jednym tchem, a powinna być sprzedawana razem z pudełkiem chusteczek, bo nie brak w niej wzruszeń.
Czytałam wszystkie książki Pani Sawickiej, ale uważam, że Piękna miłość jest najlepsza. Z książki na książkę wyłania się kunszt pisarski autorki i aż strach pomyśleć co będzie w kolejnej książce jej autorstwa. Wysoko sobie postawiła porzeczkę Pani Wioletta i jestem niezmiernie ciekawa co przyniesie kolejna książka.
Czytałam ebooka, ale wiem, że muszę sobie koniecznie kupić wersję papierową po to, aby móc sięgać niejednokrotnie po Piękną miłość. Mnie oczarowała :)


Moja ocena 10/10

4 komentarze:

  1. Skoro książka wywarła na Tobie aż tak pozytywne wrażenie, to zdecydowanie muszę ją przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. To wyjątkowa książka, jestem po jej lekturze. Tak więc podpisuje się pod Twoją recenzją. Mnie także oczarowała:)

    OdpowiedzUsuń