środa, 2 stycznia 2019

Clare Empson Nie powiem



Data wydania: 14-11-2018
Wydawnictwo: Czarna Owca
Ilość stron: 400
ISBN: 9788380159075

4/2019

"Próbuję coś powiedzieć, naprawdę, ale za każdym razem czuję blokadę w gardle i uścisk w gardle".

Nadrabiam recenzje. Grudzień był wyjątkowo zabieganym miesiącem. Czytać czytałam, ale zabrakło mi czasu na napisanie recenzji :(
Wyobraźcie sobie, ze nie możecie mówić, że nagle tracicie zdolność mówienia. Jak dla mnie to jest niewyobrażalne, bo chyba jak każda kobieta uwielbiam mówić, kłapać i opowiadać. Tak właśnie stało się z naszą bohaterką Catherina cierpi na mutyzm. To miłość do Luciana i traumatyczne przeżycia z tym związane sprawiły, że przestała się ona komunikować ze swoimi najbliższymi. Luciana nasza bohaterka poznaje na studiach. Wkracza ufnie w jego świat. Świat znajomych, zabaw i wiecznych imprez.Są w sobie zakochani i nie widzą poza sobą świata, ale wiedzą, że na zawsze chcą być razem. Jednak pewnego dnia ona wyjeżdża, bez słowa znika na kilkanaście lat. Dlaczego?? Musicie poznać koniecznie te historię.
Równolegle do historii zniknięcia autorka przedstawia nam teraźniejszość. Szpital, w którym przebywa nasza bohaterka, brak możliwości komunikowania się z mężem i dziećmi. I tylko wyprawa w traumatyczne zdarzenia z przyszłości mogą pomóc naszej bohaterce.
To bardzo klimatyczna, przejmująca i bolesna opowieść  o miłości, przyjaźni i przebaczaniu, ale i o zawiedzionych marzeniach i żalu za tym co nigdy nie wróci. Jedno zdarzenie może mieć wpływ na całe nasze życie. To jedna z tych książek, które nie pozwalają nam o sobie zapomnieć. Kolejny plus to jest to debiut, a jak wiecie ja je wprost kocham. Uwielbiam poznawać twórczość autora od podszewki. Już pierwszą książką Epson udowadnia, że potrafi pisać bardzo realistycznie i emocjonalnie. Na mnie ta książka wywarła niesamowite wrażenie i czekam na kolejne publikacje Clare Empson i mam nadzieję, że się nie zawiodę.

Moja ocena 7/10


Za możliwość przeczytania książki dziękuje Wydawnictwu Czarna Owca.

2 komentarze:

  1. Czytając Twoją recenzję, czułam, że jest to książka, która powinna trafić w moje ręce. 😊

    OdpowiedzUsuń