niedziela, 17 marca 2019

Izabela M.Krasińska Najlepsza przyjaciółka


Data wydania: 27-02-2019
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Ilość stron: 368
ISBN: 9788379761456

35/2019

" Bo przyjaciele zawsze chcą dla nas jak najlepiej."

Ja to mam jednak nosa do książek. Wiedziałam, że muszę przeczytać Najlepszą przyjaciółkę i przeżyłam szok. Nie mogę się otrząsnąć po lekturze tej książki, sugerując się okładką powinniśmy dostać miłe, babskie czytadło, ale nic bardziej mylnego. Zaczyna się owszem cukierkowato,ale z każdą kolejną stroną jest mroczniej i bardziej przerażająco. Nasuwa mi się tylko jedna myśl: uważajmy jak dobieramy przyjaciół, bo może się to dla nas skończyć nie najlepiej.
Główna bohaterka, Joanna to młoda kobieta, która wiedzie szczęśliwe życie u boku ukochanego Kuby.I pewnie byłoby tak dalej, gdyby nie wpadła na pomył zapisania się na kurs języka francuskiego. Na kursie poznaje Elwirę. Dziewczyny od pierwszej chwili przypadają sobie do gustu i zaczynają się spotyka także po zajęciach językowych, a to niezobowiązująca kawa, a to ciasteczko, a to zwyczajne babskie ploteczki. Brzmi znajomo, prawda? bo kto  nas nie ma znajomych?  Początkowo spotkania z Elwirą bardo cieszą Kubę, bo Joasie nie miała koleżanek czy znajomych, a jej życie ograniczało się do pracy i domu. Jednak w pewnym momencie sytuacja wymyka się spod kontroli, a ukochana Asia zupełnie nie przypomina dawnej dziewczyny. Zmienia się o 180 stopni pod wpływem towarzystwa Elwiry. Jesteście ciekawi jak potoczą się losy Kuby i Asi? czy ich miłość przetrwa? a może zręczna manipulacja Elwiry zagmatwa ich związkiem tak, że ich drogi się rozejdą?
Musicie koniecznie sięgnąć po Najlepszą przyjaciółkę, którą ja czytałam z wypiekami na twarzy. Jestem pod ogromnym wrażeniem pomysłu autorki na tak zgrabnie napisaną powieść. To połączenie obyczajówki, thrillera i powieści psychologicznej w jednym. Czytało się dosłownie na bezdechu i nie szło się od książki oderwać.
Wydawnictwo Czwarta Strona znane jest z tego, że co wydadzą książkę to hit, ale tym razem przeszli już samych siebie. Ja jeszcze nie czytałam tak pasjonującej książki, a czytam dość dużo i zawsze chętnie sięgam po nowości.
Bohaterów nie sposób nie lubić, są tak sugestywni, że ma się wrażenie, że uczestniczy się razem z nimi w wydarzeniach opisanych w książce. A już fragmenty pamiętnika Elwiry umieszczone między rozdziałami to był strzał w dziesiątkę. Dzięki nim wiemy co rodziło się w jej chorym umyśle i jak zręcznie manipulowała ludźmi. Jasne, że dużo można zwalić na ciężkie i trudne doświadczenia w dzieciństwie, ale szaleństwo należy nazywać po imieniu i nie szukać dla niego wytłumaczenia.
To książka to prawdziwy hit tego roku i jestem bardzo zadowolona, że nie przegapiłam jej wśród setek książek pojawiających się na rynku, a nazwisko autorki dopisuję do moich ulubionych. Jestem naprawdę pod ogromnym wrażeniem. Polecam gorąco i mogę śmiało powiedzieć, że każdy znajdzie w książce coś dla siebie.


Moja ocena 10/10


Za możliwość przeczytania książki dziękuję serdecznie serwisowi internetowemu jakkupowac.pl


4 komentarze:

  1. Jestem zakochana w okładce tej książki, a Twoja wysoka ocena jest kolejnym powodem, dla którego chcę po nią sięgnąć. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za niezwykle interesującą recenzje. Będę pamietała o tej powieści. Pozdrawiam Cię:)

    OdpowiedzUsuń