niedziela, 10 marca 2019

Amy Harmon Inna Blue


Data wydania: 13-03-2019
Wydawnictwo: Editio
Ilość stron: 304
ISBN: 9788328347748

31/2019

" Żal to nieodłączny element życia. Niezależnie od tego, co wybierzesz, zawsze będziesz się zastanawiać, co by było, gdybyś wybrała inaczej".

Amy Harmon to dla mnie zupełnie nieznana autorka, chociaż ma na swoim koncie już niejedną książkę. Do sięgnięcia po Inna Blue zainspirował mnie opis na okładce i tak sobie pomyślałam, że to musi być ciekawa i interesująca książka. Czy tak jest w istocie?
Główna bohaterka to właśnie Blue, to słowo powtarzała jak mantrę, gdy ją odnaleziono jako dwuletnie dziecko. Dziewczyna znikąd, nie zna swojego prawdziwego imienia ani nazwiska, nawet jej wiek nie jest konkretny. Urodziny obchodzi w dniu, w którym ją odnaleziono. Potraficie sobie to wyobrazić?? Bo ja chyba niekoniecznie. Każdy przecież zna swoje imię, nazwisko, datę urodzenia czy środowisko z którego się wywodzi. Blue tej wiedzy nie ma. Wie, że została porzucona przez matkę i odnaleziona w samochodzie mężczyzny, którego uważała za swojego ojca.
To bardzo wrażliwa dziewczyna, ale stara się to ukrywać pod maską arogancji i wyniosłości, komentuje wszystko i wszystkich łącznie z nowym nauczycielem historii, który pojawił się w szkole, do której uczęszcza Blue. Willson to prawdziwy nauczyciel z powołania, on w zasadzie jako pierwszy odkrywa, że pod maską chamstwa i arogancji kryje się wrażliwa i wartościowa dziewczyna, która jest nieco zagubiona we współczesnym świecie. Między Blue a nauczycielem rodzi się przyjaźń. Ona rozpaczliwie potrzebuje wsparcia i pomocy, a on bezinteresownie stara się jej pomóc. Czy to możliwe? Ot tak ze zwykłej ludzkiej empatii, bez podtekstów?  To trudna relacja, ale ...No właśnie jeśli jesteście ciekawi losów Blue i Willsona to koniecznie sięgnijcie po książkę Amy Harmon, która ma premierę już 13 marca.
To faktycznie kawał świetnej lektury, która wciąga od pierwszej strony, a zakończenie jest pięknym spięciem w klamrę całej opowieści. Autorka miała bardzo oryginalny pomysł na opowieść o Blue, niecodzienny i niesztampowy. Wszystko to napisane jest lekkim i przyjemnym w odbiorze językiem. Każde zdanie wydaje się być napisane w jakimś celu. Nawet indiańskie legendy wplecione są po coś.Ciekawi bohaterowie i emocje towarzyszące czytaniu sprawiają, że od książki nie idzie się oderwać.
Wiem też, że to nie jest moje ostatnie spotkanie z autorką. Pora sięgnąć po wcześniejsze tytuły. I tym sposobem moja lista do przeczytania zdaje się nie mieć końca, bo co przeczytam jedna książkę to dopisuję kilka kolejnych. Życie :)

Moja ocena 8/10


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Editio.

2 komentarze:

  1. Czytałam dwie książki tej autorki i bardzo mi się podobały więc tę, również chcę przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń