poniedziałek, 5 grudnia 2022

Wioletta Piasecka Tam, gdzie gwiazdka świeci najjaśniej


 Data wydania: 26-10-2022
Wydawnictwo: Skarpa Warszawska
Ilość stron: 368
ISBN: 97883673433695


Jak ja kocham świąteczne książki, uwielbiam się zanurzyć w te śnieżne historie, które niejednokrotnie sprawiają, że mam mokre oczy. Lubię się wzruszać i kocham wręcz jak jest słodko i lukrowato, a już najbardziej ubóstwiam zakończenia, które muszą być szczęśliwe. Jak sami wiecie wydawnictwa już od października zasypują nas książkami bożonarodzeniowymi i ciężko jest przeczytać je wszystkie. Ja znalazłam klucz, a mianowicie dla mnie osobiście podstawą jest okładka. Musi się rzucać w oczy i mieć to coś co mnie skusi do sięgnięcia po książkę. Tam, gdzie gwiazdka świeci najjaśniej Wioletty Piaseckiej aż bije po oczach zimą i świętami. Tak się zastanawiałam czy czytałam inną książkę autorki i wychodzi mi na to, że chyba nie. a jeśli tak to nie pamiętam.
Wioletta Piasecka w Tam, gdzie gwiazdka świeci najjaśniej zabiera nas do małej miejscowości Mizajne, gdzie swój dom rodzinny mają nasze bohaterki - bliźniaczki, Julia i Karolina. Dwie młode kobiety, które różni nie tylko podejście do życia, ale i charakter i aspiracje, Julia mieszka z rodzicami w Mizajne. To spokojna, poukładana dziewczyna, kochająca swoją rodzinną wieś i pracę, której poświęca każda wolną chwilę. Karolina to zupełne przeciwieństwo Julii: studiuje w Olsztynie, nie myśli o powrocie w rodzinne strony, marzy o życiu w wielkim mieście. I chociaż Karolina kocha rodzinę całym sercem to nawet przyjazd na święta jest dla niej trudny. Na szczęście przyjeżdża i nasze bohaterki znowu są razem w rodzinnym domu pod bokiem kochających rodziców i niesamowitej Babuni, którą uwielbiałam od pierwszej strony. Nie będę opowiadać Wam treści książki, żeby nie zdradzić zbyt wielu szczegółów. Musicie sami sięgnąć po Tam, gdzie gwiazdka świeci najjaśniej Wioletty Piaseckiej, bo to idealna książka na długie zimowe wieczory i na oderwanie się od przedświątecznej krzątaniny.
To książka mądra, przemyślana i napisana przez życie. To książka o mnie i o Tobie, o naszych rodzicach i codziennych troskach. To książka, która czaruje i jednocześnie sprawia, że razem z bohaterami jesteśmy w Mizajne. Jestem pod ogromnym wrażeniem pióra autorki i z pewnością sięgnę po inne tytuły autorki.
To też świetny prezent pod choinkę dla najbliższych, Mamy, Babci czy przyjaciółki, Tam, gdzie gwiazdka świeci najjaśniej to książka dla czytelników do lat 100. Ja sama chyba sprawię sobie wersję papierową, bo są książki, które po prostu należy mieć na półce, aby móc do nich wracać.


Moja ocena 9/10


Tam, gdzie gwiazdka świeci najjaśniej do kupienia na Bonito

2 komentarze: