piątek, 23 grudnia 2022

Naval Ekstremalny poradnik przetrwania


Data wydania: 23-11-2022
Ilość stron: 128
Wydawnictwo: Bellona
ISBN: 9788311167087


W życie bym się nie spodziewała, że przyjdzie nam żyć w czasach, gdzie wojna puka do naszych drzwi. Coś co wydawało się niemożliwym, dzieje się tu i teraz. Nic ludzkości nie nauczyła historia i wciąż popełniamy te same błędy. Patrząc na relacje z okupowanej Ukrainy mam wrażenie, że cofamy się w czasie i stąd zainteresowanie tą książką.
Ekstremalny poradnik przetrwania Navala podzielony jest na dwie części. Pierwsza część dotyczy ludności cywilnej, a druga przeznaczona jest dla osób noszących broń. Dla mnie, laika w sprawach wojskowości bardziej zajmująca jest pierwsza część, z której dowiedziałam się wielu interesujących rzeczy.  Autor podpowiada nam jak zachować się w konkretnej sytuacji: jak planować ucieczkę, emigrację z kraju, co należy zrobić jeśli jednak postanowimy zostać w miejscu zamieszkania i w co ewentualnie się wyposażyć. To poradnik, który moim zdanie powinien w dzisiejszych czasach przeczytać każdy, bo nie wiemy co może się wydarzyć  za tydzień czy miesiąc. Pozostaje nam mieć nadzieję, że Rosjanie nie odważą się na dalszy krok i nie posuną się dalej. Chociaż przyznaję, że niepokoi mnie zbrojenie się Polski na potęgę i powoływanie na ćwiczenia.
Naval każe obserwować poczynania mądrych głów.... nie napawa mnie to optymizmem. To tylko moje subiektywne odczucia i obym się myliła.
Ekstremalny poradnik przetrwania Navala to książka dla każdego: dla mnie, dla Ciebie i dla naszych najbliższych. Nie trzeba się wcale interesować wojskowością, aby wziąć książkę do ręki. Takie czasy :(
Książkę czyta się błyskawicznie. To świetnie napisane kompendium wiedzy okraszone wieloma zdjęciami.


Moja ocena 8/10


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Bellona

2 komentarze: