piątek, 12 marca 2021

Agnieszka Olejnik Wybór Charlotty


Data wydania: 24-02-2021
Wydawnictwo: Książnica
Ilość stron: 302
ISBN: 9788324584673




Nie ukrywam, że po Wybór Charlotty sięgnęłam ze względu na nazwisko autorki, Pani Agnieszki Olejnik, bo lubię jej styl pisania, lekkie pióro, ale przyznaję, że po raz pierwszy miałam do czynienia z romansem historycznym w jej wykonaniu. Faktem jest, że nie wszystkie książki autorki przeczytałam i wciąż jestem w fazie nadrabiania. Być może kiedyś się uda.
Rzadko sięgam po romanse historyczne, bo najzwyczajniej wydają mi się one nudne i tak w zasadzie wszystkie na jedno kopyto. On, ona, posiadłość, polowania, przejażdżki konne i podchodzenie do siebie jak pies do jeża, że już o konwenansach nie wspomnę i o panieńskich rumieńcach, gdy ona napotka spod przymkniętych powiek jego wzrok. Czy w przypadku Wyboru Charlotty też wiało nudą i było jak zwykle?
Charlotta Rilley to młoda dziewczyna, która szybko straciła matkę. Ojciec licząc na majątek ożenił się po raz drugi, ale jego nadzieje okazały się płonne. Charlotta już na starcie skazana była na zamieszkanie kątem u litościwych krewnych albo na wyjście za mąż.  Dziewczyna wybrała tę drugą opcję, ale na swoich zasadach i według swojego pomysłu, co w tamtych czasach było rzeczą niemożliwą. Musicie jednak poznać Charlottę, żeby wiedzieć, że dla dziewczyny nie ma przeszkód i jak postanowi to z pewnością dopnie swego. I wszystko byłoby w porządku, gdyby w grę nie zaczęły wchodzić uczucia, których nasza bohaterka nie miała absolutnie w planach. Poznajcie koniecznie losy Charlotty i jej małżonka, których zachowanie momentami przypominało żurawia i czaplę z popularnej bajki.
Agnieszka Olejnik zabrała mnie w przepiękną podróż do XIX - wiecznej Anglii. Podróż w czasy, w których kobiety miały niewiele do powiedzenia, a ich jedynym zadaniem było być dobra panią domu i rodzić dzieci. Autorce udało się stworzyć bohaterkę, która wyprzedzała swoje czasy. Charlotta nie jest bierną marionetką w rękach mężczyzny to samodzielnie myśląca jednostka, która niejednokrotnie popełnia błędy, ale wyciąga z nich wnioski i konsekwentnie dąży do własnego szczęścia.
Przepięknie wymalowała słowem autorka Anglię z jej deszczem, ogrodami, zamkami i klifami. Czułam się jakbym spacerowała razem z bohaterką nad brzegiem morza i czułam wiatr we włosach galopując przez pola na koniu.
Jeśli macie ochotę na niezapomnianą podróż to sięgnijcie po Wybór Charlotty Agnieszki Olejnik i zanurzcie się w tym niesamowitym klimacie.


Moja ocena 8/10

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Książnica



8 komentarzy:

  1. Myślę, że nie znajdę dla niej czasu. Nie zaciekawiła też mnie na tyle bym bardzo chciała po nią sięgnąć.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedyś uda mi się ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. To raczej nie moje klimaty, więc nie przewiduję sięgnięcia po tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak sądziłam, ale jak zaczęłam czytać to przepadłam

      Usuń
  4. Bardzo lubię powieści tej autorki. Książka już zakupiona.

    OdpowiedzUsuń