poniedziałek, 8 lutego 2021

Marcel Moss Wszyscy muszą zginąć


 Data wydania: 10-02-2021
Wydawnictwo: Filia
Ilość stron:351
ISBN:9788381953863

13.

RECENZJA PRZEDPREMIEROWA

Marcel Moss to autor, który dał się poznać szerokiemu gronu czytelników. To autor, którego książki nie tylko szokują, ale i wbijają w fotel. Za każdym razem autor mnie zaskakuje i nie ukrywam, że na każdą jego książkę czekam z niecierpliwością. Jego książki są perfekcyjne i dopracowane w każdym szczególe, a przede wszystkim Marcel Moss porusza tematy ważne, kontrowersyjne i wzbudzające skrajne emocje. Nie wszyscy lubią ten rodzaj literatury. Ja lubię, ale nie ukrywam, że podczas czytania Wszyscy muszą zginąć musiałam zrobić sobie przerwę po to, aby złapać oddech i nabrać dystansu. Nie byłam w stanie przeczytać książki na jednym oddechu.
Co tym razem zafundował nam Marcel Moss?
Tym razem trafiamy do prestiżowego warszawskiego liceum, gdzie dochodzi do krwawego ataku terrorystycznego. Zamaskowani sprawcy detonują ładunki wybuchowe i strzelają na oślep do przerażonych uczniów i pracowników. Jednym z zamachowców jest Błażej Dragiel, który po krwawej masakrze na oczach swojej najlepszej przyjaciółki popełnia samobójstwo. Kaja Almond, bo tak nazywa się dziewczyna zostaje posądzona o współudział w zamachu i pada ofiarą hejtu. Komu zależy żeby pogrążyć Kaję i jakie tajemnice wyjdą na jaw po samobójstwie Błażeja? Tego dowiecie się sięgają po Wszyscy muszą zginąć Marcela Mossa, która premierę będzie miała 10 lutego.
To świetnie napisany thriller psychologiczny, ale wszyscy, którzy znają pióro autora z pewnością nie są zaskoczeni. To niezwykle aktualna książka, która świetnie wpasowuje się w naszą codzienność. W książce pojawia się motyw LGTB, a jako przeciwwaga obraz młodych ludzi, którzy z hasłem Polska dla Polaków oczyszczają kraj z elementu w ich mniemaniu niepożądanego. Krystian i Błażej, dwaj bracia z jednych rodziców, a jak ogień i woda. Autor pokazuje co się dzieje z młodymi ludźmi, którzy są "inni" i nie znajdują zrozumienia w grupie rówieśniczej. Prześladowanie i przemoc, a przede wszystkim brak zrozumienia i brak oparcia w rodzinie prowadzą młodych ludzi do znalezienia innej rzeczywistości, w której mogą poczuć się akceptowani i zaczynają żyć życie wirtualnym. przeniesienie życia w wirtualny świat i uzależnienie od gier i internetu to problem, z którym z pewnością boryka się wielu nastolatków., a może i dorosłych.
Autor nie zawiódł mnie po raz kolejny i po raz kolejny zaskoczył swoim trzeźwym spojrzeniem na otaczającą nas rzeczywistość. Każdą kolejną książkę autora biorę w ciemno, a jego samego dopisuję do listy moich ulubionych autorów.
Jeśli jeszcze nie znacie twórczości Marcela Moss to musicie nadrobić to koniecznie.
Polecam!

Moja ocena 8/10

5 komentarzy:

  1. Bardzo chcę przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Twórczość autora już miałam okazję poznać i jakoś nie do końca był to mój klimat, ale chcę mu dać jeszcze jedną szansę. ;)

    OdpowiedzUsuń