wtorek, 31 marca 2020

Fiona Barton Podejrzany



Data wydania: 11-03-2020
Wydawnictwo: Czarna Owca
Ilość stron: 540
ISBN: 9788381437318
Tłumaczenie: Agata Ostrowska


41/2020


" Dlaczego mamy się osądzać, tak ja mogliby nas oceniać inni?"

Akcja książki rozgrywa się wokół zaginięcia dwóch nastolatek , Alex i Rosie. Dziewczyny postanowiły zorganizować sobie wakacje w Tajlandii.
Początkowo wszystko wydawało się być w porządku jako że cała podróż byłą dopięta na ostatni guzik. Po przybyciu do Tajlandii dziewczyny, choć z początku razem, to jednak w końcu się rozdzieliły między innymi ze względu na różnicę charakterów. ( nawiasem mówiąc Rosie to najbardziej irytująca nastolatka z jaką miałam styczność w literaturze, denerwująca do granic wytrzymałości i i nazwijmy rzecz po imieniu z tak pustą dziewczyną dawno nie miałam do czynienia).
Poznajemy również Kate Waters, która jest dziennikarką, osobę ambitną,która zawsze stara się opublikować artykuł jako pierwsza lub zdobyć wywiad na wyłączność.. Kate straciła kontakt ze swoim synem dwa lata wcześniej, gdy ten porzucił studia i wyruszył w świat.Tym razem jednak kobieta nie tylko chce mieć dobry artykuł, ale również pomóc odchodzącym po zaginięciu córek rodzicom.
To moje pierwsze spotkanie z Fiona Barton i jak się okazało trzecia część cyklu o Kate Water. Wcale nie przeszkadzała mi nieznajomość poprzednich tomów. Po lekturze muszę jednak przyznać, że z ogromną przyjemnością przeczytam Wdowę i Dziecko.
Podejrzany to znakomity thriller psychologiczny poruszający temat, który nas rodziców wprowadza w stan niepokoju, a mianowicie : co dziej się z naszymi dziećmi kiedy nie ma ich obok nas. Co dzieje się kiedy nastolatka dotychczas trzymana krótko poznaje niczym nieskrepowana wolność?
Te i inne emocje poznamy czytając Podejrzanego, a wcielimy się zarówno w nastolatki jak i ich rodziny.

" Łatwo upiększyć albo ocenzurować swoje życie, kiedy nikt nie zna prawdy."


Moja ocena 8/10


Za możliwość przeczytania książki dziękuje Wydawnictwu Czarna Owca


2 komentarze:

  1. Ta książka czeka już na moim czytniku, więc na pewno będę ją czytała i jestem jej bardzo ciekawa. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyta się dobrze, muszę sięgnąć po poprzednie części

      Usuń