sobota, 7 grudnia 2019

Ransom Riggs Osobliwy dom Pani Peregrine


Data wydania: 18-10-2016
Wydawnictwo: Media Rodzinie
Ilość stron: 400
ISBN: 9788380082533


119/2019


"Kiedyś marzyłem o ucieczce przed zwykłym życiem, ale tak naprawdę moje życie nigdy nie było zwyczajne. Po prostu nie zauważyłem jego niezwykłości".



Ransom Riggs Osobliwy dom Pani Peregrine to pierwsza część z serii o Pani Peregrine.
Poznajemy tutaj Jacoba, który po tragicznej śmierci dziadka wyrusza na poszukiwanie sierocińca, w którym ten się wychował. Abe Portman, bo tak nazywał się dziadek naszego bohatera, opowiadał wnukowi o domu pani Peregrine oraz o jego mieszkańcach.  Jacob jednak z czasem zaczynał powątpiewać w jego historie dlatego, że opowiadały o dzieciach z niezwykłymi umiejętnościami. Czas jednak pokazał, że i on sam jest dość niezwykły, a jego osobliwość przyda się z osobliwość przyda się pani Peregrine do ochrony dzieci, które ta ma pod swoją opieką. Jesteście ciekawi przygód Jacoba to koniecznie sięgnijcie po książkę, która nie dosyć, że jest pięknie wydana to jeszcze czyta się jednym tchem.
Niezwykła i fantastyczne historia , wciągająca od początku i pobudzająca wyobraźnię tak jak niegdyś kultowy już Harry Potter. Wnosi również wątek historyczny i to w dodatku polski.
I chociaż zdawałoby się, że to powieść młodzieżowa to ja polecam wszystkim dorosłym, zdecydowanie zapada w pamięć
Jeśli ktoś sięgnął po książkę pod wpływem filmu o tym samym tytule to zauważy natychmiast kilka różnic, niestety dość znaczących.
Ja osobiści z przyjemnością przeczytam kolejne części.
Nieco mroczna i budząca lekki niepokój powieść, którą czyta się jednym tchem. A zdjęcia dodane do książki tylko potęgują to uczucie, ale zupełnie nie przeszkadza to w czytaniu, a wręcz odwrotnie.

" Kurczowo czepiamy się naszych fantazji, dopóki cena wiary nie okaże się zbyt wysoka."

Moja ocena 10/10


Za możliwość przeczytania książki dziękuję serwisowi internetowemu jakkupowac.pl

















4 komentarze:

  1. Ciekawi mnie ta historia i mam nadzieję, że w końcu po nią sięgnę...tym bardziej, że mam audiobooka na półce ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę tych audiobooków, nie umiem się przekonać

      Usuń
  2. Mam w planach na przyszłość poznać tę historię. 😊

    OdpowiedzUsuń