piątek, 6 września 2019

Joanna Jax Milczenie aniołów


Data wydania: 24-09-2019
Wydawnictwo: Videograf
Ilość stron: 432
ISBN: 9788378357322


100/2019

" Czasami los wymierza ci kopa, a za chwilę dostajesz w zamian jakąś rekompensatę. Szkoda, że nie można mieć wszystkiego naraz."

Joanna Jax to pisarka, której przedstawiać nie trzeba nikomu. To nazwisko to marka sama w sobie, precyzja, mistrzostwo i lekkość pióra. Nikt tak jak Pani Joanna nie potrafi ukazać życia zwyczajnych ludzi na tle wydarzeń historycznych. każdy kto choć raz sięgnął po książkę autorki, przepadł i z pewnością czeka na kolejne. Każda z jej książek to gotowy scenariusz filmowy. Tylko czy polscy reżyserzy byliby w stanie oddać klimat powieści Pani Joanny?
Dostałam propozycję przeczytania i zarekomendowania Milczenia aniołów od Wydawnictwa Videograf. Początkowo nie dowierzałam we własne szczęście, bo gdzie ja zwykła i skromna osoba i przedpremierowa recenzja mojej ukochanej autorki? Ale stało się i jestem z tego powodu bardzo dumna i szczęśliwa.
Milczenie aniołów to pierwszy tom sagi historyczno - obyczajowej Prawda zapisana w popiołach, która będzie miała swoją premierę 24 września i jak domyślam się jest wyczekiwana przez grono czytelniczek Pani Joanny.
Tym razem autorka zabiera nas do powojennej Polski, do siermiężnych lat 50-tych. I powiem Wam, że spotkanie z Szymkiem, Gabrysią, Kubą, Nelką czy Alicją było jak spotkanie z dawno niewidzianymi przyjaciółmi. Bo w Milczeniu aniołów właśnie spotykamy bohaterów Zanim nadejdzie jutro i Zemsty i przebaczenia.
Autorka z sobie tylko wrodzoną precyzją przedstawia powojenny czas i próbę odnalezienia się zwykłych ludzi w codzienności pełnej układów politycznych, donosicielstwa i współpracy z SB.Różnie poukładały się losy bohaterów: jedni opływają w dostatki i nie brakuje om niczego, inny gnieżdżą się wraz z rodzinami w ciasnych klitkach,a jeszcze inni dzięki układom wspierają się po drabinie hierarchii społecznej. Którzy? To już musicie przeczytać sami i ocenić postępowanie bohaterów? Ja już znam i oceniłam, ale nie chcę zdradzać Wam szczegółów i odbierać przyjemności czytania.
Milczenie aniołów to najnowsza saga w dorobku Pani Joanny. Saga, której się nie czyta,a pochłania. Jak zwykle nie sposób oderwać się od czytania, a bohaterów albo się kocha albo nienawidzi. To kolejna rewelacyjna lekcja historii dla każdego, nawet najbardziej wybrednego czytelnika. każdy odnajdzie w Milczeniu aniołów coś dla siebie: miłość, zemstę, walkę o przetrwanie i o lepsze jutro, a przede wszystkim zobaczy obraz powojennej Polski i spotka się z bohaterami poprzednich powieści autorki.
Osobiście czekam z niecierpliwością na kolejną część i przyznam szczerze, że czuję, że będzie to długie czytanie.
Bardzo serdecznie dziękuję za zaufanie, którym obdarzyło mnie Wydawnictwo Videograf. To moja pierwsza rekomendacja, ale mam nadzieję, że nie ostatnia :)

Moja ocena 10/10










4 komentarze: