niedziela, 25 listopada 2018

Agnieszka Olejnik Randka pod jemiołą



Data wydania: 31-10-2018
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Ilość stron: 391
ISBN: 9788379760824


125/2018

.. życie jest pełne cudownych możliwości, tylko my na ogół przechodzimy obok i wale ich nie zauważamy."

Agnieszka Olejnik to marka sam w sobie, to znana autorka powieści obyczajowych, po której pozycje sięgam z przyjemnością. W tym roku jak pewnie zauważyliście jest wyjątkowy urodzaj na książki o tematyce bożonarodzeniowej, których okładki aż kuszą i ociekają lukrem i prezentami. Przyznam szczerze, że w tym roku o wyborze książki "świątecznej" w moim przypadku decyduje okładka i nazwisko autora. Mam wybór to i mogę sobie przebierać :)
To nie jest typowa książka świąteczna chociaż nie brakuje w niej bożonarodzeniowych akcentów, to książka o skomplikowanych relacjach damsko - męskich, to książka do których Pani Agnieszka nas przyzwyczaiła. Czy to zarzut?? A skąd :)
Joanna to spełniona mężatka, która jakby mogła to usuwałaby pył spod nóg Kamila, to nauczycielka angielskiego, która kocha to co robi. Wszystko to do czasu. Pewnego bowiem razu jak zwykle przez przypadek dowiaduje się, że ukochany małżonek... zdradza ją, ba w zasadzie nigdy jej nie kochał, a prawdziwe szczęście znalazł przy boku nowej partnerki, Marty. To szok i niedowierzanie dla Joanny, bo wydawało jej się że stanowią całkiem normalne małżeństwo. Normalne czyli jakie, zadacie pytanie. Ano ona ze ściereczką w dłoni, gotująca ulubione potrawy męża, ubierająca się tak jak on sobie życzy, długie włosy i buty na płaskim obcasie. Po wyprowadzce Kamila życie Aśki zmienia się o 180 stopni, a że wiadomo, że nic tak ie poprawia kobiecie humoru jak zmiana fryzury to ścina włosy i kupuje niebotyczne szpilki, ale ciągle czeka aż wiarołomny mąż wróci. Wrócił,a i owszem, ale po to, aby zakomunikować, że powinna opuścić mieszkanie, bo należy ono do jego rodziców. Na szczęście Joanna ma wsparcie w rodzeństwie i przyjaciołach. Jak potoczą się losy Joanny? Kamil wróci czy może w końcu Joanna przejrzy na oczy? Przekonajcie się sami, zwłaszcza jeśli lubicie powieści obyczajowe z szczęśliwym zakończeniem. Jakim? tego Wam niestety nie zdradzę, bo nie będę nikomu psuć przyjemności czytania.
Może i historia jest przewidywalna, może i takich historii było już wiele, ale ja osobiście lubię pióro Pani Agnieszki i Randkę pod jemiołą czytało mi się bardzo przyjemnie i spędziłam z nią bardzo miły wieczór i popołudnie. To jedna z tych książek dzięki którym z optymizmem spogląda się w przyszłość

"(...)w życiu nie chodzi o to, aby schronić się przed burzą, ale żeby nauczyć się tańczyć w deszczu."

Jeśli szukacie książki o bożonarodzeniowym cudzie to nie sięgajcie po Randkę pod jemiołą, ale jeśli lubicie obyczajówki to jest to książka dla Was. Ja przeczytałam i absolutnie nie żałuję :)

Moja ocena 7/10

14 komentarzy:

  1. Ciekawa jestem tej książki. Kupiłam te książkę niedawno i czeka na swoją kolej do przeczytania :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Co prawda, na święta mam już zaplanowana inną świąteczną książkę, ale dla mnie ,okres świąteczny trwa od 6 grudnia do 2 lutego, więc być może się wyrobię i przeczytam także ten tytuł. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie ta książeczka czeka w swojej kolejce. :)
    Zapraszam do siebie > https://hiddenxguns.blogspot.com/2018/11/top-5-filmow-ktore-warto-obejrzec.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno przeczytam, jak ja zdobędę.Fajna recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię obyczajówki z przesłaniem, więc może sięgnę po tę historię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Swietnie sie bawilam czytajac to ksiazke! Jestem pewna ze z autorka jeszcze nie raz sie spotkamy :) dziekuje za recenzje!!!

    OdpowiedzUsuń