niedziela, 4 marca 2018

Praca zbiorowa - Przytulajka


Autor: Praca zbiorowa
Wydawca: Czwarta Strona
Gatunek: Literatura piękna
Ilość stron: 464
Data wydania: 28-02-2018
ISBN: 9788379768578

24/2018
Czy ja powiedziałam,że nie lubię opowiadań? ?? Tfu cofam wszystko po przeczytaniu Przytulanki. To książka, która otula miękkimi kocem w mroźny dzień i smakuje jak kubek kakao u ukochanej Babci.
Przytulajka to zbiór opowiadań napisanych przez poczytne polskie autorki, a łączy je wszystkie jeden mianownik,zwierzęta. Te duże i te małe, te które szczekają i miauczą, te które rżą i tuptają o zmroku.
" ...nic nie trwa wiecznie. Wydaje nam się, że jesteśmy nieśmiertelni,ale życie to tylko krótka chwila.Nie ma więc sensu marnować tych chwil na sprawy nieistotne " ,tak właśnie czytamy w jednym z opowiadań pod tytułem Jeżowe lato.
A właśnie, że  trwa wiecznie miłość zwierzaka do właściciela, właśnie przez tę krótką chwilę to miłość bezgraniczna i pełna ufności. Ufności, na którą niektórzy ludzie nie zasługują, ba oni nie zasługują na to,żeby futrzaka posiadać. Bo to nie kaprys, a zobowiązanie na całe życie.Pewnie,że super jak mamy taką małą kulkę do przytulania, ale ta kulka rośnie i staje się dorosła, już wtedy nie bywa tak różowo. Pies potrzebuje spacerów,  koty wymiany żwiru, a wszystkie  potrzebują miłości.
Sama mam psa i trzy koty i wiem ile potrzebują czasu i poświęcenia. A nie zawsze jest super pogoda na spacer, ale psu sie tego nie da wytłumaczyć. Pewnie, że kocie gonitwy są najlepsze na świeżo umytej podłodze,  a jak się uda ukraść kanapki z torby to do szczęścia nie brakuje już nic.Pewie,że najbardziej  smakowały buty, takie nowe, pachnące skórą i będące raz na nogach właścicielki.
Super, że powstała ta antologia to niesamowita gratka tak miłośników zwierząt jak i polskich autorek. Jasne, że jedne opowiadania były lepsze,a drugie trochę mniej mi się podobały  (dwa),ale ja jestem zachwycona tak treścią jak i okładką,  która jest taka do przytulania.Tak miła jak koty,które do snu nucą swoje kocie piosenki.
Moja ocena 8/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz