poniedziałek, 19 kwietnia 2021

Małgorzata Starosta Szczęśliwy los


 Data wydania: 26-03-2021

Wydawnictwo: Vectra

Ilość stron: 376

ISBN: 9788365950611


33.



Po genialnej serii Pruskie baby wiedziałam, że Małgorzata Starosta pisze rewelacyjnie. Kwestią czasu było sięgnięcie po Szczęśliwy los, który jest pierwszym tomem serii W siedlisku. Bardzo lubię poczucie humoru autorki, lekko ironiczne, ale i niezwykle inteligentne. Jestem zachwycona stylem Pani Małgorzaty. Autorka ma niezwykle lekkie piór, które sprawia, że książka w zasadzie czyta się sama. A już strzałem w dziesiątkę jest wplecenie zwyczajów i wierzeń rodem z Podlasia. Dlaczego z Podlasia? Ano jak mówi sama autorka ukochała ten zakątek Polski. Ja kocham od wielu lat Kaszuby, ale po lekturze książek Małgorzaty Starosty czuję, że koniecznie muszę nawiedzić Podlasie. Może dane mi będzie spotkać jakiegoś utopca albo jeszcze lepiej szeptuchę? W każdym razie plan  jest. W najbliższym możliwym czasie: kierunek Podlasie.

Cztery przyjaciółki Basia, Ala, Julka i Lilka od zawsze marzyły, że wyjadą z Łodzi i zaszyją się w leśnej głuszy. Przypadek sprawia, że jedna z naszych bohaterek wygrywa w totka okrągły milion i postanawia spełnić marzenie całej czwórki.. Znajduje siedlisko na Podlasiu. To w Babiborze Podlaskim dziewczyny planują prowadzić pensjonat. I pewnie wszystko poszłoby zgodnie z planem. Po przyjeździe zastają na miejscu właścicielkę, starszą panią, niezwykle życzliwą i przesympatyczną, z którą spędzają uroczy wieczór dogadując szczegóły transakcji. Wyobraźcie sobie zaskoczenie dziewczyn, gdy rano znajdują właścicielkę martwą. I tu zaczyna się niezwykłe perypetie naszych bohaterek. Zabawy przy tym jest co niemiara, a już policja w Babiborze Podlaskim rozwaliła mnie na łopatki. Jeśli jesteście ciekawi dlaczego to koniecznie sięgnijcie po Szczęśliwy los Małgorzaty Starosty, a jestem przekonana, że będziecie się bawić równie dobrze jak ja.

Bohaterki Małgorzaty Starosty charakteryzują się tym, że są niezwykle wyraziste, z mocnymi charakterami i twardo stąpają po ziemi. Wiedzą czego chcą i chociaż każda z nich jest zupełnie inna to takiej przyjaźni można tylko pozazdrościć.

Babibór Podlaski to wieś, w której wiele się dzieje, a już przyjazd naszych bohaterek można potraktować jak przyjazd głowy państwa. To wraz z nimi przyjechała zbrodnia, ale czy to któraś z nich zdolnaby była do popełnienia zbrodni? Jestem niezmiernie ciekawa co też wydarzy się w kolejnych częściach i mam nadzieje, że autorka nie każe nam długo czekać. 

Ja jestem zachwycona lekkością pióra autorki i jeśli jeszcze nie znacie twórczości Małgorzaty Starosty to nadróbcie braki koniecznie.

Moja ocena 8/10

Książka została otrzymana z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie pl



6 komentarzy: