czwartek, 24 września 2020

Katarzyna Kostołowska Czterdzieści plus

 


Data wydania: 18-09-2019

Wydawnictwo: Książnica

Ilość stron: 288

ISBN: 9788324583942


98/2020


W ubiegłym troku miałam przyjemność przeczytać książkę Katarzyny Kostołowskiej Czterdzieści minus, o której pisałam tutaj

http://rudabiblioteczka.blogspot.com/2019/04/katarzyna-kostoowska-czterdziesci-minus.html

Nie jestem przekonana do kontynuacji, bo sami doskonale wiecie, że różnie to bywa. Jedne są genialne, a jeszcze inne nie powinny ujrzeć światła dziennego. Czterdzieści minus mnie zachwyciło, bawiłam się doskonale i oceniłam wysoko tym bardziej, że było to debiut Pani Katarzyny. Z pewną nieśmiałości sięgnęłam po Czterdzieści plus, ale po paru pierwszych stronach wiedziałam, że to strzał w dziesiątkę.\

Tak wydawnictwo zachęca nas do sięgnięcia po lekturę:

" Czterem przyjaciółkom znanym z " Czterdzieści minus" przybyło kilka lat, dwoje dzieci i jeden pies. Czy to pora na nudną stabilizację? W żadnym razie! Prawdziwe życie dopiero się zaczyna, a Magda, Anita, Karolina i Aśka są przecież specjalistkami od kłopotów. W " Czterdzieści plus" zamiast nudy czeka nas ucieczka do Londynu, pojednanie z trudną przeszłością, nieoczekiwana przeprowadzka i nadzieja na prawdziwą miłość. Poleje się dużo wina i jeszcze więcej łez, ale będzie można się także szczerze pośmiać."

Czy życie po czterdziestce musi być nudne? Od Czterdzieści minus minęło sześć lat i w życiu naszych bohaterek bardzo dużo się pozmieniało. Jedno jednak pozostało niezmienne, a mianowicie przyjaźń między Magdą, Anitą, Karoliną i Aśką. Jedna za drugą wskoczyłaby w ogień i każdą ważną decyzję omawiają za pomocą komunikatora internetowego, bo jedna z nich wyprowadziła się z ich ukochanego Wrocławia. Aśka, która nigdy nie chciała mieć dzieci została matką dwójki urwisów, Joanna wyjechała do Londynu, Magda prowadzi Czekoladziarnię i układa sobie życie z nowym partnerem, a Karolina niezmiennie poszukuje miłości. Czy nasze bohaterki spełnia swoje marzenia, bo przecież każdy o czymś marzy? Czy sprawy przybiorą taki obrót o jakim marzyły. Sięgnijcie koniecznie po Czterdzieści plus, bo to genialna kontynuacja Czterdzieści minus.

Kolejna książka, która czyta się sama, a już najlepszą rekomendacją niech będzie fakt, że zrobiłam sobie dzisiaj pobudkę o 3 nad ranem tylko po to, aby poznać zakończenie. Wiedziałam, że dzisiaj mam zabiegany dzień i będzie kiepsko z czasem na lekturę, a przecież musiałam koniecznie przeczytać co autorka zgotowała naszym bohaterkom. 

Magda, Aśka, Anita i Karolina to dziewczyny, z którymi chciałoby się przegadać całą noc ( koniecznie przy lampce wina) . To dziewczyny, z którymi spotkanie było czystą przyjemnością. I chociaż są zupełnie inne, każda ma swoje problemy, te wyimaginowane i te prawdziwe, to nie sposób ich nie lubić. Polubiłam wszystkie razem i każdą z osobna, a już Aśka z Napompowaną Dziunią przebiła wszystko. Chcecie wiedzieć kim jest Napompowana Poznajcie ją koniecznie.

I chociaż bawiłam się przy książce świetnie to nie sposób nie zwrócić uwagi na trudne problemy, które autorka przemyciła w treści: bezdzietność, trudne macierzyństwo, tolerancja czy relacje damsko - męskie to tylko niektóre z tematów, które Pani Katarzyna poruszyła w Czterdzieści plus.

To książka, która mogłaby się wydarzyć. Wiarygodna i prawdziwa bez nadmuchanych zwrotów akcji, chociaż bez miejsca na nudę. Mnie bardzo odpowiada styl pisania Pani Katarzyny i wiem, że po kolejne jej książki sięgnę bez wahania.

\Jeśli jeszcze nie znacie książek Katarzyny Kostołowskiej to sięgnijcie po nie koniecznie. Polecam !!!!

Moja ocena 8/10


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Książnica





 


13 komentarzy:

  1. Czytałam o niej jakiś czas temu. Recenzja również była pozytywna tak jak twoja. Wpisałam ją sobie nawet na listę, ale wątpię teraz, że po nią sięgnę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja sterta sięga sufitu,ale nie żałuję ani sekundy z książką

      Usuń
  2. Wiarygodność i autentyczność książki zachęca mnie do jej przeczytania. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Również dodaje do listy zakupów! Bardzo dziękuje za Twoje recenzje. Zawsze tutaj zaglądam przed zakupami książkowymi i zawsze jestem bardzo zadowolona 😊 Dziekuje! Uwielbiam Twojego bloga💙

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rety nie wiem co powiedzieć, normalnie się wzruszyłam. Dziękuję 😍z całego serca

      Usuń
    2. A ja Tobie dziękuje z całego serca 😘

      Usuń
  4. Książeczki obie przeczytane - bardzo fajne 😊 mogę tylko dalej polecać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest jeszcze trzecia? :) Szczerze, to mnie trochę wziął z zaskoczenia ten koniec ale się właśnie dowiaduje ze to jeszcze nie koniec :) fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń