niedziela, 27 września 2020

Barbara Mikulska Przekupić wiedźmę


Data wydania: 18-08-2020

Wydawnictwo: Inanna

Ilość stron: 249

ISBN: 9788379955220


100/2020

To moje pierwsze spotkanie z autorką i muszę przyznać, że to było spotkanie bardzo udane. Już nie będę się chwalić moim czytelniczym nosem czy intuicją, ale po Przekupić wiedźmę to wyjątkowa książka, ciepła i pełna urok, którą czyta się jednym tchem.

Tak wydawnictwo zachęca nas do sięgnięcia po lekturę:

" Życie Konstancji Myszńskiej po raz kolejny legło w gruzach. Po dwóch latach - wydawałoby się - szczęśliwego związku przyłapuje swojego chłopaka na zdradzie. Zemsta tylko na chwilę wyrywa ją z psychicznego dołka. By odreagować ucieka na wieś i zaszywa się w opustoszałym ośrodku agroturystycznym.

Czy w dwudziestym pierwszym wieku można uwierzyć w czary? Czy proszenie wiedźmy o pomoc ma jakikolwiek sens? I co wiejska szeptucha może wiedzieć o tym, czego potrzebuje współczesna młoda kobieta?"

Powiecie, że książek o zdradzie i ucieczce na wieś jest na tony. Owszem, muszę się z tym zgodzić, ale Przekupić wiedźmę zdecydowanie odbiega od schematu, bo i główna bohaterka jest z krwi i kości. Nie sposób nie polubić Kostki, która po dwóch latach związku znowu zostaje sama. Swoje siły postanawia zregenerować w jakimś zapyziałym gospodarstwie agroturystycznym, gdzieś na końcu świata, gdzie diabeł mówi dobranoc. To tutaj chce zapomnieć o stracie i bólu. Gospodarstwo prowadzi Wiktor, który mieszka wraz z mała, rezolutna córeczką, Klarą. Między naszą bohaterką, a właścicielem gospodarstwa nawiązuje się cos na kształt przyjaźni, ale czy na pewno?

Sięgnijcie koniecznie po Przekupić wiedźmę, bo ta książka to balsam na zranioną duszę i miód na serce. Wciągająca, fascynująca i ekscytująca. Nie znajdziecie tu miejsca na nudę, odnajdziecie chwilę relaksu z doskonale wykreowanymi bohaterami i jeszcze lepszymi dialogami. A już Klarę to mogłabym jeść łyżkami, bo uwielbiam takie pyskate nieletnie osoby, które wiedzą co chcą i potrafią postawić na swoim.

To kolejny przykład na to, że polską literaturę warto i powinno się czytać, bo zawsze można trafić na perełki. Przekupić wiedźmę polecam każdemu i o każdej porze, bo to genialnie napisana książka nie tylko o poszukiwaniu swojego miejsca na ziemi, ale i o miłości tej człowieczej, ale i tej do czworonogów, które też zasługują na uczucia.

Jeśli zdecydujecie się na lekturę książki to koniecznie zarezerwujcie sobie czas, bo jestem przekonana, że ją pochłoniecie i dacie się porwać w wir życia Kostki.

Polecam gorąco!

Moja ocena 9/10

"Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie. pl."

6 komentarzy:

  1. Po tak entuzjastycznej recenzji, mam ochotę sięgnąć po książkę, jak najszybciej. ��

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię sięgać po książki z motywami wiedźm i szeptuch, jednak mam wrażenie, że mimo wszystko ta powieść byłaby podobna do wielu z tych, które już czytałam. A swoją drogą czytelniczo zawędrowałam w inne klimaty. Dlatego też mimo Twojej tak pochlebnej opinii raczej sobie odpuszczę lekturę powieści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest wiele książek do wyboru:) na szczęście wszyscy mam różne gusta:)

      Usuń
  3. Ja raczej na razie się na nią nie zdecyduje. Cieszy mnie jednak, że trafiasz na dobre książki.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń