czwartek, 2 maja 2019

Kamila Cudnik Historie milosne


Data wydania: 30-04-2019
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Ilość stron: 416
ISBN: 9788381166133

59/2019


"Mówi się, że każdy jest kowalem własnego losu, ale on uważał, że swój los kształtuje się najczęściej nieświadomie. Większość z nas nie potrafi zobaczyć, do  czego prowadzą jego wybory. I mało kto potrafi na chłodno rozważyć wszystkie możliwości, jakie się przed nim rysują."

I znowu zaczynam miesiąc od debiutu. Tym razem Kamila Cudnik i Historie miłosne wpadły z premedytacją w moje ręce. I mogę tylko zdjąć czapkę z głowy po to, aby autorce pogratulować tak rewelacyjnego debiutu. Zaskoczyła mnie ta książka i powiem szczerze, że spodziewałam się jakiegoś kolejnego taniego romansidła, a dostałam doskonały thriller psychologiczny, który niesamowicie mnie zaskoczył. Książkę czyta się od pierwszej do ostatniej strony z zapartym tchem,a i tak autorka zaskakuje, nic tu nie jest przewidywalne.
Sara to młoda kobieta robiąca doktorat, jest żoną Tomasza, właściciela kancelarii adwokackiej. Zdawałoby się, że mają wszystko: są młodzi, mają dobrą pracę, stabilizację, zdawałoby się, że powinni żyć pełnią życia.Zdawałoby się para idealna. To wszystko pozory, bo Tomasz szuka szczęścia gdzie indziej, zdradza Sarę i nasi bohaterowie jakoś nie nadają na tych samych falach. Przypadek sprawia, że Sara poznaje Sergiusza, korespondenta wojennego i kolegę ze szkolnej ławki Tomasza. Między mężczyznami nie ma jednak przyjaźni, dzieli ich sprawa sprzed lat, tajemnica z przeszłości, która na zawsze zniweczyła męską przyjaźń. Co wydarzyło się przed laty tego dowiecie się z kart Historii miłosnych? Co musi się stać żeby Sara przekonała się, że jej małżonek to potwór w ludzkiej skórze?
Zaskoczyła mnie ta książka dojrzałym warsztatem autorki, strona po stronie wyjaśnia zawiłości sprzed lat, które wskakują jak puzzle na swoje miejsce, Historie miłosne napisane są lekkim i plastycznym językiem, a wszystko spaja się w idealnie zamkniętą całość, którą czyta się z zapartym tchem. Wykreowani bohaterowi są wyraziści i barwni. Niektórych polubiłam od pierwszej strony, ale z Tomaszem było mi od samego początku nie po drodze. Oślizgły i lepki typ, z  którym  nie chciałabym mieć do czynienia. Sergiusz od pierwszej strony zdawał się być poukładanym i zdrowo myślącym mężczyzną, a już opis jego pobytu w ogarniętej wojną Syrii to prawdziwy majstersztyk pisarski Pani Cudnik. Autorka pokazała bez ubarwień piekło na ziemi, które sami sobie zgotowali ludzie i zrobiła to w taki sposób, że niemal słyszy się strzały karabinów i wybuchające bomby.
To powieść o przyjaźni i tajemnicach z przeszłości, miłości i pasji. To nietuzinkowa powieść, od której nie sposób się oderwać i na pewno warto zapamiętać nazwisko autorki, bo usłyszymy o nim jeszcze nie raz. Polecam ten niezwykle udany debiut, który nie raz i nie dwa Was zaskoczy.


Moja ocena 9/10


Za możliwość przeczytania książki dziękuje Wydawnictwu Zysk i S-ka


2 komentarze: