sobota, 15 grudnia 2018

Mariette Lindstein Sekta powraca



Data wydania:10-11-2017
Wydawnictwo:Bukowy las
Ilość stron: 424
ISBN:9788380740532


133/2018

" Mówią,że życie jest krótkie,ale to nieprawda. Życie nie jest ani długie, ani krótkie, to tylko szatańska rosyjska ruletka i nie wiemy, co nas spotka. Czasami trafia się takie życie, jakie przytrafiło się mnie"


Jakiś czas temu miałam okazję przeczytać pierwszą część trylogii, a mianowicie Sekta z Wyspy Mgieł i tak mnie zainteresowały losy Sofii Bauman, że musiałam koniecznie sięgną po kolejną część.
Ta książka jest równie dobra jak jej pierwsza część, czytałam i miałam dreszcze przerażenia, jak to łatwo jest się w coś uwikłać i potem ciąży to na nas przez całe życie.
Jak wiecie w pierwszej części nasza bohaterka Sofia Bauman dostała się w ręce sekty z Wyspy Mgieł i jej psychopatycznego przywódcy Franza Oswalda. Na szczęście naszej bohaterce udało się uciec i  próbuje ona rozpocząć życie na nowo poza jej murami. Myślicie, że to takie łatwe? Nawet wtedy, gdy Franz siedzi w więzieniu nie daje o sobie zapomnieć. Na wolności pozostają jego wierni fanatycy i to oni, gdy tylko dowiedzieli się, gdzie Sofia miesza starają się jak mogą " umilić jej życie". Sofia ucieka ze Szwecji do Stanów Zjednoczonych i tam zaczyna czuć,że żyje. Cóż i podróż za ocean okazuje się złudą, bo i tam po jakimś czasie wpada w łapy jednego z przyjaciół Oswalda. Ten podstępnie zwabia ją z powrotem do Szwecji i.... kolejny raz Sofia trafia w łapy Oswalda. Nie jest do niej pokojowo nastawiony, przetrzymuje ją siłą w zapleśniałej piwnicy, brutalnie gwałci i wykorzystuje na sobie tylko znane perwersyjne sposoby. Czy dla Sofii to już ostatnie dni? Czy może nasza bohaterka znajdzie jakiś sposób, żeby uwolnić się z rąk tego zwyrodnialca? Sięgnijcie koniecznie po Sekta powraca, bo to kawał dobrego thrillera, który sprawi, że nie będziecie mogli się oderwać od lektury tej książki.
Ja sama czytałam ją przyznam szczerze partiami i za każdym razem towarzyszył mi szok i niedowierzanie Autorka w bardzo realistyczny i sugestywny sposób pokazuje mechanizm działania sekty. Dostać się po jej "opiekuńcze" skrzydła jest bardzo prosto, ale odejście z niej wydaje być się zupełnie niemożliwe. Skąd biorą się tacy zwyrodnialcy jak Oswald?  jak silną musi mieć on osobowość, żeby podporządkować sobie tylu ludzi? jak pokręconą psychikę musi mieć, żeby tak nimi manipulować. Fakt wymaga to niebywałej inteligencji i moim zdanie Oswald taki jest.
To przerażająca, a jednocześnie fascynująca lektura, która wciągnęła mnie od pierwszej strony. W tej części autorka skupia się w dużej mierze na życiu poza murami sekty,ale nie brakuje i opisów upodlania ludzi po powrocie Oswalda na teren Via Terra.
Świetnie czytało mi się kronikę rodu, z którego pochodzą przodkowie Oswalda jak i ona sam. To trochę wyjaśnia jego zachowanie. Cóż.... czym skorupka za młodu na siąknie tym na starość trąci,a Oswald miał "wspaniały" wzór do naśladowania.
Polecam z całego serca wszystkim, którzy lubią przerażające historie. Mnie ta historia wciągnęła od pierwszej strony i wiem, że sięgnę po kolejną część po to, aby dowiedzieć się jak to wszystko się skończy.

Moja ocena 9/10


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Bukowy Las

2 komentarze:

  1. Interesująca fabuła i wysoka ocena, zachęcają bardzo do lektury. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest super,ale proponuję zacząć od pierwszej części

      Usuń